A Pénzügyminisztériumon múlik a közös bérlet

A Pénzügyminisztériumon múlik, hogy bevezetik-e januártól a BKV-MÁV-Volán közös bérletet, hiszen a közlekedési tárca és a főváros szerdai egyeztetésén szinte minden kérdésben egyetértés volt.

Demszky Gábor főpolgármester és Fónagy János közlekedési és vízügyi miniszter szerdai egyeztetésén a közös BKV-MÁV-Volán nagybérlet bevezetéséről tárgyaltak. A szaktárca és a városháza között szinte minden kérdésben egyetértés alakult ki. A tervet azonban a Pénzügyminisztériumnak is jóvá kellene hagynia, mert elsősorban anyagi okok miatt nem valósult meg eddig a tervezett közös bérlet.

Amennyiben sikerül megegyezni a Pénzügyminisztériummal, már jövő januártól bevezethetik az újfajta bérletrendszert. Ezzel az agglomerációból a fővárosba mintegy 10 százalékkal olcsóbban lehetne utazni, anélkül, hogy a különböző közlekedési társaságoknál külön-külön jegyet vagy bérletet kellene vásárolni.

A főváros a terv megvalósítása érdekében azt kéri a Pénzügyminisztériumtól, hogy módosítsa a munkáltatói költségtérítési rendszert, hogy ez után a munkáltatóknak a dolgozóknak vásárolt BKV-bérlet után ugyanúgy ne kelljen adózniuk, mint a Volán és a Máv bérlet esetében. Azt kéri tehát, hogy a juttatás a helyi közlekedésben se minősüljön adóköteles személyi jövedelemnek.

Ha a munkáltatók a dolgozóknak vásárolt BKV-bérlet után is megkapnák azt a kedvezményt, amit a MÁV és a Volán-bérlet esetében, akkor nincs más akadálya a közös bérlet bevezetésének. Ez azonban komoly akadály lehet, hiszen milliárdos nagyságrendű bevételkiesést jelentene a kormányzatnak.

A döntés tehát most is a Pénzügyminisztériumtól függ, ahogy ez korábban is volt. Hiszen a már 1993-ban kezdődött egyeztetések során mindig is pénzügyi akadályai voltak a tervezetnek, a főváros és a mindenkori közlekedési tárca már évek óta a bevezetésen dolgozik. Már a technikai részleteket is kidolgozták, ez nem lenne akadálya a januári bevezetésnek.

[origo]

Korábban:

A főváros újra támadja a kormányt az egységes bérlet miatt