Titkolja a katolikus egyház, mennyiért kampányolnak idén

Újabb kommunikációs akciót hirdet a Magyar Katolikus Egyház, "Jót tenni jó" címmel. A kampánnyal azt szeretnék elérni, hogy karitatív szolgálatukhoz a hívők mellett mások is csatlakozzanak.

Veres András, az egyház püspöke szerint tavalyi kampányuk, az "1000 éve velünk és értünk" címmel sikeres volt. Az idén azonban más célt tűztek ki célul, nevezetesen a karitatív feladatok fontosságára kívánják felhívni a figyelmet. A testvéri szeretet az idei üzenet, amelyet az ország 400 helyén - egyenlő arányban a városok és a falvak között - plakátoznak ki. Továbbá társadalmi célú hirdetésként az országos, a regionális és a helyi elektronikus médiumokban, illetve az írott sajtóban is közzéteszik.

A püspök ugyanakkor nem kívánta elárulni, hogy a tavalyi és az idei kampányuk mennyi pénzbe került. Mint mondta, számítottak ezekre a kérdésekre, ezért utána néztek, hogy a gazdasági szférában, hogyan nyilatkoznak ezekről az ügyekről. Tapasztalatuk szerint a cégek üzleti titokként, belügyként kezelik ezt a kérdést, ezért az egyház sem kívánja nyilvánosságra hozni költségeit. Felhívta ugyanakkor a figyelmet arra, hogy közcélú hirdetésként olcsóbban tudják megszerezni a plakáthelyeket, a reklámhelyeket, mint egyébként.

[origo]