Magyarország és Románia között nincs személyfuvarozási nemzetközi egyezmény, azaz román vállalkozó nem kaphat engedélyt arra, hogy nálunk taxis vagy buszos személyszállítást végezzen. Ennek ellenére egyetlen Budapest-Szeged közötti úton 12 román mikrobuszt látott legutóbb Bobkó Attila, a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara közlekedési osztályának elnöke.

Bobkó a Magyar Hírlapnak elmondta, bizonyítani nem tudja, hogy ezeknek a kisbuszoknak mindegyike illegálisan fuvarozott, az azonban tény, hogy az utóbbi időben egyre kevesebbszer hívják a taxisokat román utasok, de az is előfordul, hogy korábbi magyar kuncsaftjaik választják az olcsóbbnak tűnő utat. A módszer egyre szervezettebb. A román rendszámú autók sofőrjei egyszerű turistaként lépik át a határt, majd hamarosan "munkába állnak". A buszpályaudvarokon vagy a vasútállomáson ott vannak az úgynevezett utasszervezők, akik a román állampolgároktól megkérdezik úti céljukat, majd felajánlják, hogy a szomszéd utcában álló mikrobusz olcsóbban viszi el őket. A szegedi taxisok távolsági forgalomban 65-70 forintos kilométeráron vállalják a fuvart, román versenytársaik azonban már 40-50 forintos áron is útnak indulnak. Igaz, nekik nincs biztosításuk, úgyhogy egy baleset esetén kártérítésre nem számíthat az utas. Az engedély nélküli román fuvarozókat a hatóság is nehezen tudja kiszűrni. A jelenség Romániában sem ismeretlen. Bobkó Attila, a Csongrád megyei taxisok képviselője román buszos kollégáitól is azt hallja, hogy az ő forgalmukat is csökkenti az illegális magyar fuvarokat szervező taxiscsoport.