Újabb Országimázs-kampány a vitanapon

Miközben a Parlamentben az MSZP kezdeményezésére politikai vitanapot tartanak az Országimázs Központról, újabb reklámanyag jelent meg az OK-ról. A tájékoztató füzetet ismét a Happy End Kft. készítette.

"A tett első, a szó második" címmel a politikai vitanap alkalmából újabb tájékoztató füzetett adott ki az Országimázs Központ. Ebben az országkép kialakításának fontosságát próbálják bizonyítani.

A színes, képekben gazdag füzet, reklámszövetségek elnökeit, sőt szocialista politikusokat idéznek, mely szerint szükség van országos kampányokra, közismert országképre.

"Az én szlogenem az lenne, hogy ez egy sikeres ország, van jövője" - mondta Szekeres Imre (MSZP) 1996-ban frakcióvezetőként. "Azt hiszem, az országimázs elsősorban kormányfeladat lenne abban az értelemben, hogy kell hozzá egy központi akarat" - idézik 1996-ból Katona Bélát (MSZP), az Országos Idegenforgalmi Bizottság akkori elnökét. "Elvileg nem elképzelhetetlen, hogy a Miniszterelnöki Hivatalt bíznák meg ezzel a feladattal" - vette elő a Happy End Lábody László, a Határon Túli Magyarok Hivatala elnökének egy 1996-os gondolatát.

A reklámfüzet ilyen, és ehhez hasonló mondatokat emel ki, mely mind azt hivatott bizonyítani, hogy az Országimázs Központ gondolata már 1996-ban felmerült, és általános véleményként fogalmazódott meg, hogy a MeH-en belül egy külön csapatnak kellene koordinálnai ezt a kérdést. Még Horn Gyula véleményét is idézik, mely szerint "be kell mutatnunk azt, hogy a magyarság már eddig is felmutatott nagyon jelentős, a nemzetek közösségét gadzagító eredményeket".

Illusztrációként több imázsreklám is szerepel a füzetben, többek között a "Magyarország - jogodban áll szeretni" szlogenű ellenreklám és a Széchényi-terv több reklámja is. Az OK közvéleménykutatási eredményeket is közölt, mely szerint az ország lakosságának jelentős része nem sajnálja a pénzt a sokat vitatott Millenniumi Országjáróra, egyetértenek az Imázsközpont céljaival, és fontosnak tartják a hiteles országkép megjelenítését.

[origo]