Új típusú kampányt tervez a Fidesz

A Népszabadság értesülése szerint a Fidesz új típusú országos választási kampány alkalmazását tervezi. Ennek lényege, hogy a párt nem közvetlenül kéri a társadalom támogatását, hanem az egyszerű emberek fogják ajánlani a többi állampolgárnak a pártot.

A kampány fő gondolatait a reklámfilmekben, az óriásplakátokon, a szórólapokon nem direkt módon közlik, hanem kiválasztott "átlagemberek" fogják a Fidesz-MDF szövetséget ajánlani a többi állampolgárnak. Az ajánlók "köznapi emberek" lesznek, egy-egy társadalmi réteget képviselnek. Megjelennek majd olyan jellegzetes figurák, mint a hentes, a vállalkozó vagy éppen a nyugdíjas, aki a kormány négyéves intézkedéseit, eredményeit sorolva "jut arra a következtetésre, hogy a polgári kormányzás folytatására kell szavazni".

Ez a stratégia egyébként összecseng a kormány Széchenyi-tervet népszerűsítő kampányfilmjeivel. Ezekben is állampolgárok - autószerelők, szállodatulajdonosok, tanárok és mások - beszélnek a Széchenyi-terv segítségével megvalósult beruházásaikról, élethelyzetük javulásáról. A két kampány előkészítésében természetesen részt vett Wermer András, a Happy End Kft. volt vezetője, a Fidesz legszűkebb kampánycsapatának tagja.

A Fidesz január közepén esedékes országos választmányi ülésére elkészül az MDF-fel, a Torgyán-ellenes kisgazdákkal, az MKDSZ-szel, a Fidelitasszal és a Lungo Drommal közös jelöltek névsora, illetve a közös országos és területi listák - írja a Népszabadság.