<P class="MsoNormal">Rigler Zoltán (1958, Csorna) - Fidesz

Vágólapra másolva!
A Fidesz vállalkozói tagozatának alapító elnöke pont vállalkozásai miatt került a figyelem középpontjába. 2001 októberében Világosi Gábor SZDSZ-es képviselő felháborodottan tudatta a közvéleménnyel, hogy Rigler 3 millió forintos alaptőkéjű cége 63%-os tulajdont szerzett egy közel milliárdos alaptőkéjű, évi 8 milliárd forint forgalmú építési vállalkozásban.
Vágólapra másolva!

A Fidesz Győr-Moson Sopron megyei listájának 7. helyéről mandátumhoz jutott képviselő a sztrádaépítések kapcsán is ellenzéki támadások kereszttüzébe került. Az M3-ast és M7-est építő Vegyépszer egyik alvállalkozójaként komoly megrendeléseket kapott egy korábbi vállalkozása, amelynek vezetéséből időközben kiszállt. Szintén ellenzéki politikusok találták gyanúsnak, hogy miért kapott ugyanez a cége több százmilliós megrendeléseket a Győr-Moson-Sopron megyei önkormányzattól, amelyet a Fidesz vezet, és közgyűlésének az előző ciklusban tagja volt Rigler is. Az összeférhetetlenségi vádakat soha semmilyen testület sem vizsgálta, és nincs bizonyíték arra, hogy Rigler bármilyen módon törvénysértően jutott volna megrendeléshez vagy tulajdonhoz.

Rigler Zoltán 1994-ben lépett be a Fideszbe. Megalapította a párt vállalkozói tagozatát, és ő a megyei választmány elnöke is. 1994-ben már volt képviselőjelölt, de csak 1998-ban jutott mandátumhoz. Korábban már jelezte, nem kíván indulni a 2002-es választásokon. A parlamentben legtöbbször a kamarai törvény vitájában szólalt fel. Támogatta a kötelező kamarai tagság eltörlését, ugyanakkor nem értett egyet Sümeghy Csaba kormánybiztossal, mert Rigler nem akarta, hogy a kamarák állami támogatáshoz jussanak. Az országgyűlés a Rigler által képviselt változatot fogadta el. Rigler a politizálás és az építőipari vállalkozás mellett amatőr autóversenyző, és a terepjárózás a hobbija.

Rigler a kötelező kamarai tagság megszüntetéséről szóló vitában volt a legaktívabb: Az AUDI gyár nem azért lett ekkora gyár és nem azért lett ilyen népszerű gyár, mert a német kormány arra kötelezve volna a német lakosságot, hogy AUDI gépkocsit vegyenek, hanem azért lett ilyen, mert jó autókat gyártott, és ezért az emberek saját elhatározásukból megvették azokat az autókat. Hiszek abban, hogy ha a gazdasági kamarák jól kezelhető, kézzelfogható, értelmes programokat tudnak nyújtani, akkor a gazdálkodó szervezetek nagyobb számban fognak oda belépni, még akkor is, ha számukra ez a tagság nem lesz kötelező.

Ajánlat:

További képviselők Győr-Moson-Sopron megyéből