A Synergon vezetőinek repülőgép-balesetében lezárult vizsgálat megállapította, hogy a tragédia közvetlen kiváltó oka a rossz időjárás volt. A gép akkora terhelést kapott, hogy leszakadt a jobboldali szárny. A tavalyi balestben a Cessna mind a hat utasa életét vesztette.

Lezárult a Synergon Rt. vezérkarának repülő-szerencsétlensége ügyében indított vizsgálat. A légügyi igazgatóság által felállított vizsgáló szakbizottság megállapította, hogy a tragédia oka a rossz időjárás volt.

A baleset pillanatában nem a pilóta, hanem a cég elnöke ült a kapitányi székben (azaz a gép bal oldalán) nyilatkozta az [origo]-nak Pető György, a Polgári Légiközlekedési Hatóság szóvivője. A Cessna azonban úgy volt kialakítva, hogy a jobb oldali székből is lehessen irányítani, ahol már a gép kapitánya ült.

Mint azt megírtuk, a Zágrábból Siófokra tartó Cessna 210-es gépen a Synergon Informatika Részvénytársaság öt vezetője és a pilóta tartózkodott, a balesetben valamennyien szörnyethaltak. A Cessna 210-es magánrepülőgép Somogy megyében zuhant le tavaly júniusban. A kisrepülő Zágrábból indult, de már nem ért el Siófokra. A gép este 8 óra után Csurgónál tűnt el a radarok képernyőjéről, az első feltételezések szerint felrobbant. A roncsokra a tűzoltók bukkantak rá másnap reggel egy Taksony melletti szőlőhegyen, egy présház közelében. A balesetben életét vesztette Gyurós Tibor, a Synergon elnök-vezérigazgatója, Lakatos Levente vezérigazgató-helyettes, valamint Felkai András és Völgyes Iván igazgatósági tagok, továbbá Dósán Gyula, illetve a pilóta, Wittinger Péter.

A vizsgálat megállapította, hogy a gép vezetésére a pilóta alkalmas és jogosult volt, és a gép is megfelelő állapotban volt, azaz nem tártak fel olyan hibát, amely korábban keletkezett, és ki nem javított hibára utalt volna. A gép nem volt túlterhelve, miután hat személyes volt és pont ennyien utaztak rajta.

A pilóta valószínűleg kedvezőtlen meteorológiai előrejelzést kapott, miután egy órával később indult az eredetileg tervezettnél. Feltehetően arra számított, hogy jobbra fordulnak a körülmények, de ez nem következett be.

A gép belekerült egy intenzív zivatarba, és erős turbulenciával kellett megküzdenie. A vizsgálat szerint ez volt a közvetlen kiváltó oka a balesetnek. A gép a vihar miatt a tűrőképességénél nagyobb terhelést kapott, és letört a gép jobb szárnya, majd az egész gép összetört. A szárnyat körülbelül 2 kilométerre a roncstól találták meg.

Korábban:

Lezárult a vizsgálat a Synergon vezetőinek balesete ügyében

A Synergon vezetői utaztak a lezuhant kisrepülőn