Egymilliárdot költött hirdetésre a kormány

Listaáron számolva körülbelül 2,4 milliárd forintot költöttek a pártok és a kormány összesen reklámmegrendelésekre a kampányidőszakban. A kormány közel egymilliárd forintot költött reklámokra, a pártok ennél kevesebbet, ám mind az MSZP, mind a Fidesz és szövetségesei túllépték a törvényben előírt jelöltenkénti egymillió forintos határt - írja a Népszabadság a Médiadiagnózis adatai alapján.

A kormány 947, a pártok 1,545 millió forintot költöttek hirdetésekre idén januártól április végéig - írja a Népszabadság a Médiadiagnózis legújabb adatai szerint. Az adatok azonban csupán tájékoztató jellegűek, mivel a médiumok gyakran jelentős kedvezményeket adnak a nagyobb megrendelések esetén, amelyek akár az 50 százalékot is elérhetik.

Az adatokból kitűnik: mind az MSZP, mind a Fidesz túllépték a reklámra fordítható egymillió forintot jelöltenként. Az MSZP 519, a Fidesz szövetségeseivel együtt 482 millió forintot költött a törvényben előírt maximum 386 millió helyett.

Az egyedi megrendelések listáját a Miniszterelnöki Hivatal, Széchenyi-tervet népszerűsítő tévéreklámja vezeti, 323 millió forinttal. A következő a Fidesz-MDF imidzsfilmje 129 millió forinttal, majd a Gazdasági Minisztérium jön 118 millióval. A negyedik az MSZP, 117 millióval, majd ismét a Fidesz következik 112 millióval - ezeket napilapokban megjelent hirdetésekre fordították.

A kisebb pártok a nagyoknál jóval kevesebb pénzt fordítottak reklámokra, listaáron százmilliós nagyságrendű összegeket (a Centrum 106, a MIÉP közel 90, az FKGP 88 milliót). A kisebb pártok közül kiemelkedik az SZDSZ 200 milliós megrendeléseivel.

Korábban:

Százhetvenszer több Széchenyi-terv-hirdetés