Útdíjjal a forgalom csökkentéséért

Vágólapra másolva!
A Norvég és a szingapúri főváros példájára Budapesten is útdíj bevezetését javasolja a Levegő Munkacsoport, hogy csökkenjen az autós forgalom. Ezekben a városokban ugyanis töredékére csökkent a forgalom, mivel az egyszeri belépés körülbelül egy éttermi ebéd árának felel meg. A Fővárosi Önkormányzatnál nem tudnak róla, hogy a főváros tervezné az útdíj bevezetését.
Vágólapra másolva!

Évekkel ezelőtt vezettek be útdíjat Norvégia több városában, és Szingapúrban, London belvárosában pedig jövő februárban rónak ki útdíjat az autósokra, hogy csökkentsék a városi forgalmat - mondta az [origo]-nak Lenkei Péter, a Levegő Munkacsoport munkatársa. A külföldi tapasztalatok azt mutatják, hogy az útdíj bevezetése valóban forgalom-csökkentő hatású, Szingapúrban például az autósok 80 százaléka letett róla, hogy autóval közlekedjen a városban, mivel az egyszeri útdíj körülbelül egy ebéd árának felel meg. Londonban 2003. februárjától zárják le a város egy részét, kapukat állítanak fel, és csak az útdíj megfizetése után lehet továbbmenni a belvárosba.

A Levegő Munkacsoport többször is fordult a Fővárosi Önkormányzathoz ezzel a javaslatával, sőt úgy tudják, hogy a főváros is készíttetett egy tanulmányt az útdíj bevezetésével kapcsolatban, de ezt a Fővárosi Önkormányzat munkatársai ezt nem erősítették meg az [origo]-nak. A környezetvédő társaság többek között Budapest lakosságának egészségi állapotára hivatkozva javasolja az útdíjat, ugyanis a Korányi kórház adatai szerint a tüdőrákosok és a hörgi asztmások száma 10 év alatt több mint a duplájára nőtt Budapesten.