Őrizetbe vett a rendőrség egy férfit, akit azzal gyanúsítanak, hogy részt vett a Kiscelli Múzeum kirablásában. A nyomozók ennél többet azonban nem árulnak el, mert attól tartanak, hogy a szabadlábon lévő társak kárt tehetnek a százmilliót érő műtárgyakban.

Őrizetbe vették a hétfő hajnali múzeumi képrablás egyik feltételezett elkövetőjét - tudta meg az [origo] a Budapesti Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletén. A képrablók hétfőn hajnali kettő körül kötélen másztak fel a Kiscelli Múzeum emeleti folyosójára, és akasztottak le a falról négy festményt. A műalkotások értéke körülbelül 100 millió forint. A rendőrség a nyomozás érdekében egyelőre nem szolgál részletekkel az őrizetbe vett férfiről.

Fitz Péter, a Budapesti Történeti Múzeumhoz tartozó Fővárosi Képtár igazgatója elmondta: a múzeum vezetése és a nyomozók azért nem árulnak el részleteket amíg nem bizonyosodott be, hogy valóban az egyik rablót fogták el, mert attól tartanak, hogy a társai félelmükben megrongálják, eltüntetik a képeket.

A múzeumot annak ellenére rabolták ki, hogy a legkorszerűbb biztonsági berendezést használják, az őrök 12 monitoron figyelik a folyosókat és termeket éjjel-nappal. A rendszer jelzett is, de mire a biztonságiak a helyszínre érkeztek, a rablók elmenekültek. Az egyik menekülő a hat méter magasan lévő ablakon át ugrott ki az udvarra. Ugyanakkor a társa már a belső udvaron menekült sántikálva, hóna alatt a festményekkel. A rendőrök 3 perc alatt értek a helyszínre.

A BRFK sajtóügyeletese elmondta, hogy nagy erőkkel, több nyomozóval keresik az értékes műtárgyak rablóit. Jelenleg a folyosón lévő kamera felvételeit elemzik. Mind a négy kép vászonra készített olajfestmény. Közülük Czóbel Béla két festménye, a Szakácsnő és a Lila csendélet, és Márffy Ödön alkotása, a Vacsorázó társaság az 1960-as években került a múzeum tulajdonába. A három kép 1930-ban készült. Szobotka Imre Piac című festményét 1975-ben vásárolták meg.

Az elrabolt képek fotói a korábbi cikkben láthatók:
100 milliót érnek az elrabolt képek