Az engedélyek nélkül működő jászladányi alapítványi iskola tanulóit - az iskola bezárását követően - a helyi általános iskola fogadta be. A helyi cigány kisebbségi vezető szerint az alapítványi iskola bezárásával nem szűnt meg az elkülönítés, mivel a roma diákok továbbra is külön tanulnak. Az oktatási ombudsman a héten tárgyalásokat kezdeményez az ügyben.

Mindössze egy napig létezett a roma gyerekek elkülönítésére törvénytelenül elindított alapítványi iskola Jászladányban. A község képviselőtestülete elfogadta a hivatalos szervek akaratát, így a polgármester korábbi javaslatára létrehozott alapítványi iskolát megszüntették. A korábban kettéválasztott iskolát egybenyitották, és most egy helyen tanul a település valamennyi diákja.

A jászladányi cigány kisebbségi önkormányzat nem elégedett a döntéssel. A testület vezetője szerint hiába szüntették meg az alapítványi iskolát, ha a roma származású gyerekeket továbbra is külön osztályokban oktatják. Kállai László, a testület vezetője az [origo]-nak elmondta: a probléma az, hogy az alapítványi iskolába beiratkozott gyerekek saját csoportjaikban, osztályaikban tanulnak tovább, és nem vegyesen az állami iskolában tanulókkal.

Az iskola vezetése nem teheti meg, hogy egy törvénytelen, nem létező alapítványi iskola struktúrája szerint oktassanak egész évben - jelentette ki az oktatási tárca miniszteri biztosa. Mohácsi Viktória szerint a magániskola törvénytelenül jött létre, ezért a tavalyi struktúra érvényes a tanintézményben.

Aáry-Tamás Lajos oktatási ombudsman az [origo]-nak elmondta: még a héten tárgyalásokat kezdeményez az érintettekkel azért, hogy megszüntesék a jelenlegi problémát. "Amennyiben valamelyik fél nem fogadja el a közvetítői szerepemet, úgy a közigazgatási hivatalnál kell törvényességi észrevételt benyújtani" - jelentette ki az ombudsman.

Dankó István, Jászladány polgármestere nem kívánt nyilatkozni. Korábban viszont elmondta: a települési önkormányzat új döntése értelmében a jászladányi alapítványi általános iskola 205 diákját és 12 tanárát átvette az önkormányzati oktatási intézmény, a 11 osztályközösség együtt marad, és úgy folytatja a tanulást.

Az iskola vezetése jelenleg is tárgyal az intézmény oktatási struktúrájáról - tudta meg az [origo].