Politikai vita Demszky kampánypénzeiről

Deutsch Tamás, a Fidesz budapesti elnöke azzal vádolja Demszky Gábor SZDSZ-es főpolgármestert, hogy közpénzekből kampányol. Szerinte ugyanis a vasárnap megnyílt plakátkiállítás és egy, az autósoknak készült kiadvány, a Fővárosi Dugó is egyértelműen Demszky kampányának - közpénzekből fizetett - része. A főpolgármester szerint tévedéseken alapulnak Deutsch állításai.

Deutsch Tamás, a Fidesz budapesti elnöke szerint Demszky Gábor kampányát közpénzből finanszírozza. A politikus példaként említette az [origo]-ban már korábban közölt információt, miszerint a kampányidőszakban nyitott meg a főpolgármester egy plakátkiállítást, amely a városvezetés eredményes munkáját mutatja be. A plakátok a Városháza anyagi segítségével befejezett felújításokat, a városvezetés sikeres kezdeményezéseit mutatják be, így közvetve a főpolgármestert, Demszky Gábort népszerűsítik az önkormányzat pénzén.

Deutsch szerint Demszky kézjegyével ellátott óriásplakátok láthatók a metróállomásokban található plakátokon. A fideszes politikus úgy vélte, hogy Demszky Gábor az SZDSZ pártkasszájának kímélésével próbálja kampányát finanszírozni.

Demszky Gábor főpolgármester közleményében viszont az olvasható, hogy szerinte téves adatokon és ismerethiányon alapulnak a fővárosi Fidesz hétfői sajtótájékoztatóján elhangzottak. A képeken ugyanis Deutsch állításával ellentétben nem szerepel Demszky Gábor aláírása. Az [origo] korábbi cikkében azt írta, hogy a kiállítást beharangozó reklámon olvasható a főpolgármester aláírása.

Deutsch Tamás a plakátok mellett a Fővárosi Dugó című kiadvány megjelentetését is kifogásolta. Szerinte Demszky Gábor a Városháza pénzéből, azaz közpénzből finanszírozta a Fővárosi Dugó címet viselő 100 ezer példányos újság megjelentetését, amely az ellenzéki politikus szerint kampánykiadvány. Ezért a Fidesz az ügyben a Fővárosi Közgyűlés rendkívüli ülésének összehívását kezdeményezi, és azt, hogy a kérdés kapcsán a közgyűlés pénzügyi ellenőrző bizottsága hallgassa meg Demszky Gábort - közölte Deutsch.

A kiadvány megjelenése után a Városháza sajtóirodája azt tudatta, a lapot a fővárosi közutak finanszírozását végző cégek finanszírozták. Deutsch Tamás jelezte, hogy a híradásokból viszont az derült ki: az újság megjelentetéséhez a cégek nem adtak pénzt. A politikus kifogásolta, hogy az újság, amelyet a dugókban időző autósoknak osztogatnak, egyetlen praktikus információt sem tartalmaz. Valótlannak ítélte tehát, hogy a lap tájékoztató kiadvány lenne.

Demszky Gábor közleménye szerint nem tekinthető kampánykiadványnak a Fővárosi Dugó. Az újság már 1999-ben is megjelent, miután a fővárosi ellenzék azzal támadta a Főpolgármesteri Hivatalt, hogy nem ad elég információt az autósoknak a fővárosi útfelújításokról. Ezért döntött úgy a városvezetés, hogy szórólapok helyett egy információs kiadvánnyal tájékoztatják a budapestieket az útfelújításokról. A kiadvány Demszky állítása szerint 3,18 millió forintba került, a költségeket a főváros és a kivitelező cégek közösen állták. A közbeszerzési pályázatokon nyertes cégek ugyanis az építkezéssel együtt az érintett lakosság tájékoztatására is kötelezettséget vállaltak - olvasható a Városháza sajótirodájának közleményében.

KAPCSOLÓDÓ CIKK