Az Orbán-kormány alatt az autópálya-építés és az agrárcégek privatizációja során ugyanazok a személyi körök kaptak főszerepet. Az autópálya-építésnél olyan zárt-láncú hálózat jutott állami milliókhoz, ahol ugyanahhoz a gazdasági körhöz tartozott a megrendelő, a kivitelező és az ellenőrző is - tudta meg a Magyar Hírlap.

Zárt-láncú hálózat működött az Orbán-kormány alatt az autópálya-építés elvégzésére és ellenőrzésére - írja a Magyar Hírlap. A rendszerben ugyanahhoz a gazdasági körhöz tartozott a megrendelő, a kivitelező és a számlákat ellenjegyző, ellenőrzést végző cég. A hálózat szereplői milliárdos nagyságrendű összegeket használtak fel.

Miután a körben lévőknek nem kellett tartania külső beavatkozástól, az autópályán tényleges munkát végzők nyomott áron dolgoztak, míg a haszon a zárt láncon belül lévőknél csapódott le. A rendszer csúcsán a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) állt. A cégek egymáshoz való viszonyait a ProWare ábrázolta, miután átvizsgálta az MFB-t, a Nemzeti Autópálya Rt.-t és az Állami Autópálya-kezelő Rt.-t.

Az autópálya-építés mellett az agrárcégek privatizációja során is azonos személyi kör kapott főszerepet - függetlenül attól, hogy egészen más szakterületről van szó. Arról nincs adat, hogy a pénzből jutott-e vissza a döntéshozókhoz. A kormányhoz közeli körnek juttatott pénzeket a magyar vállalkozók jobb helyzetbe hozásának szlogenjével fedezte a kormány - teszi hozzá a Magyar Hírlap.