Elfogadták az EU-kommunikációs stratégiát

A kormány megtárgyalta és elfogadta a magyar társadalom európai uniós kommunikációs stratégiáját. A célok között található a lakosság uniós ismereteinek bővítése, az EU-tagság előnyeinek, a mindennapi életet érintő hatásainak bemutatása.

Elfogadta az EU-csatlakozás előtti kommunikációs stratégia fő elveit rögzítő dokumentumot a kormány november 19-i ülésén. A magyar társadalom EU-kommunikációs stratégiája című 254 oldalas szakértői anyag szerint a közvélemény uniós felkészítését decentralizálni és társadalmasítani kell.

Baja Ferenc, a Miniszterelnöki Hivatal politikai államtitkára a keddi kormányszóvivői tájékoztatón elmondta: minden tárcánál EU-koordinációs személyeket neveznek ki. Emellett létrehoznak egy tárcaközi bizottságot is. A stratégia célja, hogy bővítsék az EU-ismereteket és a csatlakozás mindennapi életre kiterjedő hatásait bemutassák.

A stratégiáját az erre a célra létrehozott Európai Uniós Kommunikációs Közalapítvány irányítja, melynek működésére a kormány az idén 500 millió, 2003-ban másfél milliárd forintot szán, míg a tárcák kommunikációjára a
minisztériumokon belül különítenek el megfelelő összeget.

KAPCSOLÓDÓ CIKK