Hozzájárultak az ellenzők az M7-es folytatásához

Vágólapra másolva!
Lezárult az M7-es folytatásának vitája, miután az eddig ellenálló Kőröshegy hozzájárul az új szakasz megépítéséhez. Nem született még döntés a 2008-ig megépíteni tervezett M8-as autópálya nyomvonaláról. Hétfőn a Veszprém Dunaújváros közötti szakaszról egyeztettek
Vágólapra másolva!

A székesfehérvári városházán megvitatták az M8-as Veszprém és Dunaújváros közötti szakaszának tervezett változatait a Fejér megyei települések polgármesterei és a tervezők - írja a Népszabadság.

Jelenleg három főbb útvonalváltozattal foglalkoznak, melyek közül a III-as terv inkább csak elméleti lehetőség, annak megépítését a szakemberek nem ajánlják. Ez ugyanis nagyrészt a mai 8-as főút nyomvonalán haladna, amelynek Várpalota és Székesfehérvár közötti szakaszán most szélesítik. A munkáknál nem vették figyelembe, hogy esetleg később autópályává lehessen alakítani az utat, így újra fel kellene bontani az újonnan épített részt.

Az érintett Fejér megyei települések polgármesterei változatlanul megosztottak abban a kérdésben, hogy merre haladjon a tervezett autópálya. Mindegyikük azt szeretné, ha az ő települése közelében menne az új út. Székesfehérvár és a környező falvak éppen ezért a II-es változatot támogatnák.

A megye déli és délnyugati részén élők az I-es nyomvonalat szeretnék megépíttetni, ez ugyanis kedvezően hathatna az Enying-Sárbogárd közötti térségre, amely a megye legelmaradottabb része. Ezt a nyomvonalat támogatnák a tervezők is, mivel ez tehermentesítené a Balaton északi, és északnyugati partján vezető utakat is. A kormány várhatóan a jövő év elején dönt az útról.

Az M7-es továbbépítésének 10 éve húzódó vitája zárult le, miután Kőröshegy lakossága hozzájárul az autópálya újabb szakaszának megépítéséhez - összegezte a hétfő esti lakossági fórumon történteket a Somogy megyei falu nemrégiben kinevezett polgármestere, Kiss Ferencné az MTI kérdésére.

Kovácsházy Frigyes, az autópályát tervező Út- és Vasúttervező Vállalat vezérigazgató-helyettese kiemelte: egyetlen szakasz nyomvonalának elfogadása sem járt annyi akadállyal, mint a Zamárdi és Balatonszárszó közötti szakasz kijelölése. Az összesen 140 kilométeres út ezen 12 kilométeres vonala ügyében az elmúlt 10 évben 43 változat született, s a mostani, Kőröshegyet is érintő terv a legdrágább és a Balatontól legtávolabb fekvő megoldást jelenti.

Ha meglesz az összes engedély, a jövő év első felében megkezdődhet az építkezés, és 2005 végére forgalomba helyezhetik ezt a szakaszt is.