Menesztik a Malév teljes vezetését

Vágólapra másolva!
László Csaba pénzügyminiszter javaslatára a tulajdonos ÁPV Rt. a Malév teljes vezérkarát meneszti. Az ÁPV Rt. csütörtök esti közleményében felkérte az igazgatótanács tagjait, hogy mondjanak le, és váltsák le a vezérigazgatót is. Az [origo] információi szerint már pénteken menesztik Váradi József vezérigazgatót. A menesztések oka egy szabálytalanul megrendelt vizsgálat, amely egyébként szintén súlyos hibákat és milliárdos pazarlást állapított meg.
Vágólapra másolva!

Váradi József, a Malév vezérigazgatója az [origo] információi szerint már elköszönt munkahelyén kollégáitól, bár ezt Péter Gyöngyi szóvivő tagadta. A légitársaság igazgatótanácsa ugyanis várhatóan napokon belül felmenti a Malév vezérigazgatóját. Az ÁPV Rt. csütörtöki igazgatósági ülésén döntött arról, hogy az igazgatótanácsot is és a vezérigazgatót is menesztik a társaság következő közgyűlésén.

Szárnyakat kapott milliárdok a Malévnál/uzletinegyed/hirek/vallalatihirek/20030327szarnyakat.htmlA Malév-vezetők menesztésének háttere

László Csaba pénzügyminiszter múlt héten jelentette be, hogy a Malév igazgatótanácsának felmentését kéri. Ezt azzal indokolta, hogy a Pénzügyminisztérium vizsgálatai szerint a Malév szabálytalanul adott megbízást a Forgács és Kiss Ügyvédi Irodának a légitársaság jogi átvilágítására.

Ugyanakkor az ügyvédi iroda által elvégzett és az [origo] birtokába került vizsgálatok szerint több olyan vitatható döntés is született a Malévnél, amelyek milliárdos veszteséget jelentettek a cégnek, de egyelőre ezekkel az ügyekkel nem foglalkozik sem a PM, sem a tulajdonosi jogokat gyakorló Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt.

A Forgács és Kiss Ügyvédi Iroda megállapításai szerint például 870 millió forint értékben kötöttek szerződést a McKinsey nevű vállalattal stratégiai tanácsadásra. A szerződésben szereplő összeg helyett azonban ténylegesen 1,3 milliárdot fizettek ki a cégnek, a közel 500 millió forintos különbözetre eddig többszöri megkeresésünk ellenére sem adott magyarázatot a légitársaság. Emellett évi egymilliárd forint bevételkiesést jelent a Malévnek egy előnytelennek bizonyult szerződés. Korábban ugyanis évi egymilliárd forintos nyereséget hozott a légitársaságnak a 100 százalékos tulajdonában lévő, repülőgépek javításával foglalkozó Aerpolex Kft. A nagy nyereség ellenére a Lufthansa légitársasággal közösen elindítottak egy új vállalkozást, a Lufthansa Technik Kft.-t, amely mindössze évi tízmillió forint körüli bevételt hoz a Malévnek. A Lufthansa Technik már három éve végzi a repülőgépek javítását, a Malév idén év elején rendelt el belső vizsgálatot az ügyben.

Kántor Endre - Komáromi Gergely