A legsúlyosabb autóbusz-vasúti balesetek

Vágólapra másolva!
Összeállítás az 1973 óta történt, több halálos áldozattal járó magyarországi autóbusz-vasúti balesetekről
Vágólapra másolva!
Vonat és autóbusz ütközött - legalább 31 halott/itthon/20030508vonat.html

1973. január 30. - Kecskeméten egy beláthatatlan vasúti kereszteződésben, ahol sorompó sem volt, összeütközött egy autóbusz és egy vonat. 37-en meghaltak, 17-en megsebesültek.

1975. október 14. - Hajdúsámsonnál egy sorompó nélküli vasúti átjáróban - a buszvezető hibájából - összeütközött egy autóbusz és egy vonat. 12 személy meghalt, 8 megsebesült.

1979. december 3. - Lökösházánál sűrű ködben, a fénysorompó tilos jelzése ellenére a vasúti sínre hajtott egy autóbusz. 12 személy meghalt, 7 megsebesült.

1980. június 30. - Siófokon - egy fénysorompós vasúti átjáróban, feltehetően a buszvezető hibájából - egy diesel-mozdony összeütközött egy Volán autóbusszal. 20 személy, köztük a hibáztatott sofőr - meghalt.

1981. november 30. - Mohora községnél - egy fénysorompós vasúti átjáróban, a tilos jelzés ellenére, a buszvezető hibájából - összeütközött egy Volán autóbusz és egy üres szerelvényvonat. 17 utas meghalt, 29 megsebesült.

1982. szeptember 9. - Székesfehérvár külterületén, Szárazréten egy helyi autóbusz - a vezető hibájából - a vasúti átjáróban, ahol a fénysorompó nem működött, összeütközött egy vonattal. 16 utas meghalt.

1992. január 7. - Atkár és Csány között egy Volán autóbusz a vasúti átjáróban összeütközött egy tehervonattal, amely kisiklott, és ebbe belerohant egy gyorsvonat. A fénysorompó nem működött, sűrű köd és jeges út volt. Hatan, köztük a buszvezető meghalt, 12-en megsebesültek.

1992. szeptember 26. - Agárdon egy német rendszámú mikrobusz - a vezető hibájából, a fénysorompó tilos jelzése mellett - egy vasúti átjáróban összeütközött egy nagy sebességgel közlekedő mozdonnyal. 16 német utas meghalt, három megsérült.

1993. február 12. - Nyékipusztánál egy pörbölyi iskolabusz a vasúti átjáróban, ahol a fénysorompó nem működött - a ködös időben, a buszvezető és a mozdonyvezető hibájából - összeütközött a Kiskunhalasról Bátaszék felé haladó személyvonattal. 11 gyermek és a sofőr meghalt, 19-en megsérültek.

1995. szeptember 11. - A Vas megyei Sorkifalud vasúti megállóhely közelében – a fénysorompó tilos jelzése ellenére - a vasúti sínekre hajtott egy munkásokat szállító mikrobusz, s összeütközött a Zalaegerszegről Szombathelyre tartó személyvonattal. Öten - köztük a vétkes gépkocsivezető - a helyszínen meghaltak, hárman megsebesültek, közülük egy nyolc nap múlva meghalt.

1996. február 26. - A Somogy megyei Kutas vasúti átjáróban egy Volán-autóbusz összeütközött a Kaposvárról Gyékényes felé tartó gyorstehervonattal, amely kettészakította buszt, és egyik felét több száz méteren át maga előtt tolta. A balesetben 12 utas és a sofőr meghalt. A tragédiát az okozta, hogy a sorompókezelő nem engedte le idejében a sorompót.

1997. július 27. - Balatonmáriafürdő és Balatonmáriafürdő-alsó között egy fénysorompóval ellátott vasúti átjáróban személyvonattal ütközött egy vasutasokat szállító kisbusz. A balesetnek három halottja és öt sérültje volt.

1998. május 27. - A Hajdú-Bihar megyei Létavértes külterületén, a Debrecen és Biharkeresztes között közlekedő személyvonat elé hajtott egy fénysorompóval védett vasúti átjáróban a Tiszántúli Áramszolgáltató Rt. mikrobusza. A balesetben öten haltak meg.

1999. március 13. - Tiszakécske és Lakitelek között, a 44-es út vasúti átjárójában egy diáksportolókat szállító mikrobusz a fénysorompó tilos jelzése ellenére a sínekre hajtott, és egy személyvonattal ütközött. Négy fiatal labdarúgó és a buszt vezető edzőjük meghalt, egy gyerek kisebb sérüléseket szenvedett.