A VII. kerületi önkormányzat feltételekhez köti a Baross tér rendezését, ezzel veszélyeztetve a 4-es metró megépítését - írja a Magyar Hírlap. Az erzsébetvárosi szocialista vezetés garanciát kér arra, hogy nem építenek villamost a Thököly útra.

A szocialista vezetésű erzsébetvárosi önkormányzat arra kér garanciát a fővárostól, hogy soha többé ne közlekedjen villamos a Thököly úton, különben nem hagyja jóvá a Baross tér rendezési tervét - írja a Magyar Hírlap.

Gergely József alpolgármester szerint a Thököly út nem bírná el a villamosforgalmat, mert így kétszer egysávosra szűkülne a forgalmas út. Az alpolgármester szerint azért sem szabad megengedni, hogy visszaállítsák a villamost, mert akkor húsz évig biztos nem épül tovább a metró.

A fővárosi tervek szerint 2005-ben döntenének a villamosról, miután kiderül, hogy a kormány állja-e a metró hosszabb változatának költségeit. Ha a hosszabb metróra nemet mond a kormányzat, akkor a Thököly utat úgy újítják fel, hogy közben villamospályát is építenek rajta.

A főpolgármesteri hivatal tömegközlekedési alosztályának munkatárasa szerint biztos, hogy nem adnak garanciát az Erzsébetváros kérésére. A metró hosszabb nyomvonalon való megépítése ellen pedig az szól, hogy csupán óránként ötezren utaznak tömegközlekedéssel csúcsforgalomban ezen a szakaszon, míg a világ nagyvárosaiban 16-18 ezres óránkénti forgalomra építenek metrót - írja a Magyar Hírlap.