Elektromos vakond fúrja a metróalagutat

Vágólapra másolva!
Rövidebb szerelvényekkel, de sűrűbben jár majd a négyes metró a 2008 decemberére tervezett átadás után. A Kelenföld és a Keleti pályaudvar közötti szakaszon 10 megálló lesz, 18 méterre a föld alatt. Az építkezést a következő években útlezárások, forgalomkorlátozások kísérik a nyomvonalon. Az alagutat egy elektromos vakondhoz hasonló szerkezettel fúrják, napi 18 méteres sebességgel.
Vágólapra másolva!
Forrás: DBR Metró
Az új metró nyomvonala

Demszky Gábor főpolgármester szerint 2008. december 1-jéig elkészül a négyes metró Kelenföld és Keleti pályaudvar közötti szakasza. A hosszabb, Bosnyák térig tartó szakaszt 2009. december 31-én adják át Demszky ígérete szerint. A rövidebb nyomvonal hossza 7,3 kilométer, a hosszabb szakaszé 10,5 kilométer lesz.

A jelenlegi kék és piros metróvonalon megszokottnál rövidebb, négy kocsiból álló szerelvények járnak majd, ugyanakkor gyakrabban, 1,5-2,5 percenként közlekednek. Összesen 22 szerelvény lesz a négyes metrón. A jelenlegi számítások szerint naponta 523 ezren utaznak majd az új földalattivonalon. Egy irányban óránként 17 ezer embert képes szállítani az új metró.

Az építkezésre jellemző, hogy 2,1 millió köbméter földet emelnek ki az alagútból, és 230 ezer köbméter betont használnak az építkezéshez. Emellett 8 ezer négyzetméternyi aluljáró is készül, emellett pedig 140 ezer négyzetméternyi felületen új útburkolatot raknak le.

Egy hatalmas, elektromos vakond fúrja majd az alagutat 18 méteres mélységben. Naponta 18 métert halad előre a fúrópajzs, a kitermelt földet pedig időnként a felszínre tolja egy futószalag segítségével, így óriási vakondtúrások is felbukkannak a fővárosban az építkezés közelében.

Az építkezés alatt a felszínt is rendezik, a megállók környéke teljesen megújul - ígérte Demszky. Ennek azonban az a következménye, hogy a nyomovonalon folyamatos útlezárások, forgalomelterelések lesznek.