Főleg a Balatonnál építenek soron kívül sorompót

A következő három hónapban 20-25 vasúti átkelőhelyen soron kívül megemelik a biztonsági szintet, ez az esetek többségében félsorompók felszerelését jelenti. A soron kívüli fejlesztésekről a német turistabusz májusi tragikus balesete miatt döntöttek. Elsősorban a Balatonnál szerelnek fel félsorompókat, mindez körülbelül  félmilliárd forintba kerül.

Forrás: [origo]
Csillag István

A május 8-i, Siófokon történt tragikus balesetet követően létrehozott bizottság megállapításai alapján 2003-ban felgyorsul a félsorompók felszerelésének üteme, az eredetileg tervezetteken túl 20-25 vasúti átkelőhelyen emelik a biztonságot ily módon.

A soron kívüli sorompófelszerelések elsősorban a Balaton partján lévő átkelőket érintik a kezdődő idegenforgalmi szezon miatt. A tó déli partján 8, az északi parton pedig 15 helyen fokozzák a biztonsági szintet a következő három hónapban. A Balaton partján kívül az országban még két - különösen veszélyesnek ítélt - vasúti kereszteződésben szerelnek fel félsorompókat soron kívül. Ezek a beruházásárok összesen félmilliárd forintba kerülnek, amit a MÁV meglévő forrásainak átcsoportosításával teremtenek elő.

A német turistabusz május 8-i - 33 halálos áldozatot követelő - siófoki balesete után miniszteri utasítást adott ki a gazdasági tárca a legveszélyesebb vasúti átkelők meghatározására és a biztonság javítására a legindokoltabb helyeken. A bizottság javaslatait hétfőn ismertette Csillag István gazdasági miniszter.

Május 8-án Siófoknál gyorsvonat rohant egy a síneken éppen áthaladó német turistabuszba. Az eddigi vizsgálatok szerint a sofőr nem vette figyelembe a fénysorompó tilos jelzését. A szerencsétlenségben 33-an vesztették életüket, csupán öten élték túl a katasztrófát.

KAPCSOLÓDÓ CIKK