Szeptembertől három hónapon keresztül esténként és hétvégenként a Népstadion és az Örs vezér tere között felújítás miatt nem jár majd a metró. Ez a 2-es metró öt éves, 53,2 milliárd forintos rekonstrukciójának első szakasza.

A 2-es metró felújítása szeptember 5-én kezdődik, a rekonstrukció első hónapjaiban a Népstadion és az Örs vezér tér állomások közötti vonalszakaszon esténként, illetve hétvégenként forgalomkorlátozásokra kell számítani - mondta Demszky Gábor főpolgármester. Ez azt jelenti, hogy szeptember 5. és december 10. között az utasoknak hétvégenként, illetve esténként metrópótló autóbuszokra, illetve október 20. után a Népstadion állomásnál egy másik szerelvényre kell majd átszállniuk az Örs vezér tere és a Népstadion között.

A 2-es metró felújításához, mint az elkövetkező évek egyik legnagyobb fővárosi beruházásához az Európai Unió bankja, az EIB 30,5 milliárd forint hitelt biztosít - jelentette ki Demszky Gábor. A 2-es metró felújítása 5 évig tart, jórészt nyaranta két hónapos szakaszokban épízkeznek majd. A rekonstrukcióra azért van szükség, mert a 30 éve átadott metró műszaki állapota megromlott, és megváltoztak biztonsági előírások is. A rekonstrukció során, amely a tervek szerint újabb 30 év biztonságos üzemelést tesz lehetővé, a többi közt szigetelési, vízelvezetési, pálya-felújítási munkálatokat végeznek, de az állomásokat is felújítják és a mozgássérültek számára lifteket építenek. 

A BKV Rt. október közepéig megvizsgálja azt is, hogy a jelenlegi járműpark felújítása vagy új metrókocsik beszerzése lenne-e gazdaságosabb. Demszky emlékeztetett arra, hogy a metrókocsik jelentős része is 30 éve üzemel, és több ezek közül 3 millió kilométernél is többet futott már. Egy átlagos munkanapon a 2-es metrón 406-438 ezren utaznak - tette hozzá. A felújítással kapcsolatos első tenderpályázat nyertese a Strabag Rt. - Szentesi Vasútépítő Kft. konzorcium, amely 484 millió forint értékű felszíni vasútépítési, szigetelési munkálatokat végezhet majd el - jelentette be a főpolgármester.

A teljes felújításra 8 tendercsomagot írtak ki, így a többi között a Deák téri mozgólépcső beszerzésére és telepítésére, az állomások építészeti felújítására, valamint az alagutak szigetelésére - mondta Aba Botond, a BKV Rt. vezérigazgatója. Egy közvélemény-kutatásra hivatkozva Aba azt mondta, hogy a felújítással járó dugókat és átszállás miatti kényelmetlenségeket az utasok többsége elfogadhatónak tartja. A válaszadók 29 százaléka szerint ezeket az áldozatokat mindenkinek vállalnia kell, 35 százalékuk pedig úgy véli, ha látja, hogy rendesen dolgoznak, elviseli a kellemetlenségeket.