Nem járnak a Dunán a teherhajók, és felfüggesztették a szárnyashajók közlekedését is az alacsony vízállás miatt. A Mahartnak komoly veszteségeket okoz a leállás, több hajója ugyanis külföldi kikötőkben, folyószakaszokon vesztegel. A hajóforgalom újraindulásához 20 centiméteres vízszintemelkedés szükséges - írja a Magyar Hírlap.

Felfüggesztették a Dunán közlekedő szárnyashajó-járatokat az alacsony vízállás miatt. Dobák István, a Magyar Hajózási Rt. (Mahart) üzemeltetési vezetője szerint a kisebbik hajó, a 62 fős Vöcsök sem tud közlekedni, mert kétméteres vízmélységre van szüksége, viszont a Dunában sok helyen a 150 centimétert sem éri el a vízszint. A 110 centiméter merülésű Bíbicek azonban csak 44 főt tudnak szállítani, ezért a Mahart hajópótló buszokat indít Bécsbe - írja a Magyar Hírlap.

A Tiszán a hajókat javítják a vízszint miatti kényszerpihenőben, bár az ott közlekedő kirándulóhajók kisebb merülésük miatt könnyebben boldogulnak a sekély vízben.

A lap szerint a Mahart vesztesége egyelőre nem ismert, de a már most többmilliós összeget csak tovűbb növeli egy Bécsben rekedt Vöcsök kikötői díja és az, hogy a Hollandiából frissen vásárolt Sólyom III ötven napja Regensburgban vesztegel.

A teherhajókkal kapcsolatban Litvai János, a Mahart áruszállítási üzletágának vezetője elmondta, hogy a hajók a Duna osztrák és német szakaszán is állnak, újraindulásukhoz legalább húsz centiméteres vízszintemelkedésre van szükség. A dunai hajók eddig is csak teljes kapacitásuk kétharmadát szállították, így is ideiglenesen ki kellett rakodniuk sok gázlónál, ám már ez sem segít. Még az üres hajók sem jutnak el a hazai kikötőkig, így nincs hova rakodni.

Érdekes módon hajózási szempontból a Balaton van a legszerencsésebb helyzetben itthon,  mivel a komp- és hajóforgalom zavartalanul üzemel - mondta Kapócs Ferenc, a Balatoni Hajózási Rt. kereskedelmi-forgalmi vezetője - írja a Magyar Hírlap.