Nem mert nyilatkozni sajtótájékoztatóján a tévés

Alkotmányellenesnek találják a tévés munkaszerződések egyik pontját, és ezért a köztévé vezetéséhez fordul a Közszolgálati Műsorkészítők Szakszervezetének elnöksége. A kifogásolt passzus a munkatársak nyilatkozati jogát tagadja meg. Ezért a kedden megszüntetett Éjjeli Menedék + 1 című műsor szerkesztője sem mert nyilatkozni sajtótájékoztatóján.

Ragáts Imre, a Magyar Televízió (MTV) Rt. elnöke nem engedélyezte, hogy sajtótájékoztatót tartsak az Éjjeli menedék + 1 műsor megszűnésével kapcsolatban - mondta Siklósi Beatrix, a magazin szerkesztője rögtönzött sajtótájékoztatóján. "Nem adhatok ki több információt, mert az azonnali hatállyal történő felmentésemet vonná maga után" - mondta az MTV épülete közelében, a Vértanúk terén álló Nagy Imre-szobor mellett újságíróknak. 

Matúz Gábor, a megszűnt műsor vezetője, a Közszolgálati Műsorkészítők Szakszervezetének elnöke az eseményen közölte: az érdekképviselet elnökségi ülésén úgy határoztak, hogy a közszolgálati televízió vezetéséhez fordulnak a munkaszerződések egyik kitételével kapcsolatban. "Az a pont, amely megtiltja a kollégáknak, hogy nyilatkozzanak, még abban az esetben is, ha nyilvánosan támadják meg őket, mint ebben az esetben is történt, szerintünk alkotmányellenes és törvénysértő" - jelentette ki. "Amennyire mi értékelni tudjuk a hatályos magyar jogszabályokat, annak alapján mindnyájunkat megillet a védekezés joga" - tette hozzá. 

A közszolgálati televízió kedd este jelentette be, hogy megszünteti az Éjjeli menedék + 1 című műsort; a közlemény szerint a döntés amiatt született, mert a műsor október 26-ai, vasárnap esti adása a nemzetet sértő torz és hamis állításoknak, a magyar lakosság érzelmeit bántó gondolatoknak adott helyet. Az említett adásban a műsor készítői egy rendezvényen készült felvételen teret adtak a Magyarországra látogató, radikálisan szélsőjobboldali nézeteiről ismert angol történész, David Irving, az 1956-os magyar forradalommal kapcsolatban vallott nézeteinek. A történész által tett egyes kijelentések az egész magyar nemzetet sértik méltóságában, és besározzák az 1956-os forradalom emlékét - tartalmazta a közlemény. Mindez ütközik a televízió közszolgálati műsorszolgáltatási szabályzatával, az alapvető erkölcsi értékekkel, amelyek nélkül tisztességes újságírói magatartás nem képzelhető el - írták a keddi közleményben.

A program műsorhelyén jelentkező új kulturális háttérmagazinra a közeljövőben pályázatot ír ki a Magyar Televízió - mondta Csorba Mária, az MTV sajtóreferensének.