Miközben a Magyar Televízió kuratóriuma csütörtökön már a tévéelnök esetleges felmentéséről dönt, a Népszabadság megtudta: Ragáts Imrének még aláírt megbízási szerződése sincs. Az MTV felügyelőbizottsága holnap tárja a kuratórium elé, hogy mekkora felelősség terheli a titkos szerződéseket kötő tévéelnököt, illetve azt, hogy ezek megkötésével érte-e kár a köztévét.

Miközben a televízió kuratóriuma csütörtökön már a tévéelnök felmentéséről dönthet, a Népszabadság megtudta: Ragáts Imrének még aláírt megbízási szerződése sincs. Az elnöki pályázat végeredményét májusban hirdette ki az MTV kuratóriuma, de az azóta eltelt majdnem fél év alatt nem írták alá a szerződést. Ezt Czeglédi László, kuratóriumi elnök ezt azzal indokolta, hogy még egyezkednek a feltételekről.

A kuratórium napirendjén immár nem a szerződés részletei, hanem az elnökbe vetett bizalom megkérdőjelezése van napirenden. Múlt pénteken rendkívüli ülésén számoltatták be Ragátsot azokról a szerződésekről, amelyekben eladta az MTV reklámidejét három cégnek. Független médiajogászok szerint a megállapodás egyértelműen megkerüli a médiatörvényt, amely kimondja, hogy a 300 millió forintos értékhatár feletti összegre kötött szerződéseket a kuratóriumi elnökségnek jóvá kell hagynia, ezekről azonban nem is tudtak. A szerződésbontásról szintén a sajtóból értesültek a kurátorok. Peták István, az MDF által delegált elnökségi tag szerint Ragáts nem követett el törvénysértést, mert mindhárom szerződés szerint az év végéig 125 millió forint plusz áfát fizettek volna a médiaügynökségek. "Véleményem szerint a médiatörvény ügyes megkerüléséről van szó" - mondta a Magyar Hírlapnak Peták.

A név nélkül nyilatkozó elnökségi tagok azonban természetesnek vették, hogy ugyanazt a vagyoni jogot értékesítik a teljesen azonos szövegű - csak a vásárló fél megnevezésében különböző - szerződések. Több kurátor azonban úgy véli, ezek a szerződések összefüggnek, a három cég összesen többet fizetett volna, mint a médiatörvényben szereplő háromszázmillió forint, amely fölötti szerződés csak a grémium jóváhagyásával köthető. Sőt, vélik az elnökségi tagok, a 2007-ig eladott reklámidő már több milliárdos tétel.

A lap információi szerint, ha Ragáts nem bontja fel a szerződéseket, akkor a köztévével szerződő három médiaügynökség közül kettőt, a Starland Média Kft.-t és Classic Media Online Bt.-t megvásárolta volna a harmadik, az Inter Media Group Kft. (IMG), hogy öt évig egyedül árulhassa az MTV reklámidejét. A felügyelőbizottság vizsgálatának ismeretében csütörtökön dönt arról a nyolcfős hárompárti testület (MSZP, SZDSZ, MDF), hogy kétharmaduk javasolja-e a civil delegáltakból álló nagykuratóriumnak az elnök visszahívását. A társadalmi szervezetek delegáltjai eddig nem nyerhettek betekintést az ügy részleteibe.