Félmilliárdért kommunikál jövő nyárig a kormány

Vágólapra másolva!
A Leo Burnett Magyarország nevű ügynökség nyerte a kormányzati kommunikációs kampányokra kiírt közbeszerzési eljárást. A céggel jövő május végéig kötöttek szerződést bruttó 500 millió forintos keretösszegre, amelyet többek között reklámokra és rendezvényekre költenek majd.
Vágólapra másolva!

A Miniszterelnöki Hivatal szerdán kihirdette a kormányzati kommunikációs kampányok tervezésére és lebonyolítására kiírt közbeszerzési eljárás eredményét. Braun Róbert helyettes államtitkár közölte: a nyertes cég a Leo Burnett Budapest Kft. lett. A céggel bruttó 500 millió forintos keretösszegre kötöttek 2004. május 31-ig élő szerződést többek között klasszikus reklámfeladatok elvégzésére és rendezvények lebonyolítására. Az ügynökségnek kell gondoskodnia a reklámhelyek vásárlásáról is.

Braun Róbert elmondta: 12 cég pályázott, a második fordulóba már csak öten kerültek be, köztük az Ogilvy és Mather reklámügynökség és a tavalyi augusztus 20-i ünnepségeket szervező Multimédia Concerts. Braun elmondása szerint a tárgyalások során a jelentkezők egy mintafeladatot is elvégeztek. A cégeknek az Európa-terv egyes elemeit kellett kommunikálniuk a próba alkalmával. A bírálóbizottság elnöke Braun volt, a testület tagja volt a Magyar Reklámszövetség főtitkára és a Magyar PR Szövetség alelnöke is.

Az államtitkár közölte, hogy 8 nap múlva minden jelentkező pályázatát nyilvánosságra hozzák. Braun elmondta azt is, hogy további két kormányzati kommunikációhoz kapcsolódó pályázat még folyamatban van. Egyik nyomdai tevékenységre, a másik pedig közvélemény-kutatások végzésére vonatkozik.

A nyertes Leo Burnett Kft. vezetői az [origo]-nak elmondták, hogy a nemzetközi hálózatként működő francia tulajdonú vállalat 12 éve van jelen Magyarországon. A magyarországi cégnél száz ember dolgozik. A vezetők elmondták azt is, hogy kormányzati munkát a hazai ügynökség még nem végzett, más országokban azonban már vállaltak állami megrendeléseket. Nagyobb ügyfeleik között a Procter & Gamble-t, az Electro Worldöt és az IKEA-t említették. Megjegyezték azt is, hogy tavaly az év kreatív ügynökségének választották a magyarországi céget.