A hipermarketek járnak jól a csokimikulással

Vágólapra másolva!
A hipermarketrek adják el a legtöbb karásonyi szezonterméket - derült ki egy felmérésből. A nagy alapterületű élelmiszeráruházak részesedése egyre nagyobb ezen a piacon: Mikoláscsomagból 12 százalékkal többet adtak el tavaly decemberben, mint egy évvel korábban. A kutatásból kiderült az is, hogy a tejcsoki népszerűbb, mint a nugát típusú.
Vágólapra másolva!
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO

A karácsonyi szezontermékek forgalmazásából a hipermarketek részesednek a legnagyobb arányban. Az ACNielsen piackutató cég 2002 novembere és 2003 januárja között végzett kiskereskedelmi kutatásából kiderül, hogy az ünnepekhez kötődő termékek - például üreges csokifigurák, Mikulás- és egyéb ajándékcsomagok - több mint felét az ezer négyzetméternél nagyobb alapterületű üzletekben vásárolta a lakosság.

A Mikuláscsomagok beszerzésében még nagyobb szerepet játszottak a legnagyobb területű áruházak. Közel ötödük talált itt gazdára, de az ajándékcsomagok 70 százalékát is az ezer négyzetméternél nagyobb alapterületű üzletekben adták el.

Az elmúlt év végi ünnepi szezonban a hipermarketek a felmérések szerint tovább növelték piaci részarányukat a szezonális termékek eladásában. A Mikuláscsomagokat tekintve több mint 12 százalékkal volt nagyobb a részesedésük az ACNielsen szerint, mint az azt megelőző karácsonyi időszakban. Emellett a szezontermékek összességét tekintve is több mint 8 százalékos részesedésnövekedést mondhattak magukénak a felmérés szerint.

A tejcsokoládé figurák nagyobb teret hódítottak a nugát típusúakkal szemben. Tavaly novemberben ezen a piacon közel 9 százalékos részesedést szereztek a különböző kereskedelmi hálózatok úgynevezett saját márkái. A szezonális termékek piaca a felmérések szerint mennyiségben 16, értékben pedig 23 százalékkal bővült tavaly a megelőző évhez képest.