A karácsonyi szezontermékek forgalmazásából a hipermarketek részesednek a legnagyobb arányban. Az ACNielsen piackutató cég 2002 novembere és 2003 januárja között végzett kiskereskedelmi kutatásából kiderül, hogy az ünnepekhez kötődő termékek - például üreges csokifigurák, Mikulás- és egyéb ajándékcsomagok - több mint felét az ezer négyzetméternél nagyobb alapterületű üzletekben vásárolta a lakosság.
A Mikuláscsomagok beszerzésében még nagyobb szerepet játszottak a legnagyobb területű áruházak. Közel ötödük talált itt gazdára, de az ajándékcsomagok 70 százalékát is az ezer négyzetméternél nagyobb alapterületű üzletekben adták el.
Az elmúlt év végi ünnepi szezonban a hipermarketek a felmérések szerint tovább növelték piaci részarányukat a szezonális termékek eladásában. A Mikuláscsomagokat tekintve több mint 12 százalékkal volt nagyobb a részesedésük az ACNielsen szerint, mint az azt megelőző karácsonyi időszakban. Emellett a szezontermékek összességét tekintve is több mint 8 százalékos részesedésnövekedést mondhattak magukénak a felmérés szerint.
A tejcsokoládé figurák nagyobb teret hódítottak a nugát típusúakkal szemben. Tavaly novemberben ezen a piacon közel 9 százalékos részesedést szereztek a különböző kereskedelmi hálózatok úgynevezett saját márkái. A szezonális termékek piaca a felmérések szerint mennyiségben 16, értékben pedig 23 százalékkal bővült tavaly a megelőző évhez képest.