"E szerződés az állami támogatás nyújtásáról és a finanszírozás részleteiről szól" - tette hozzá a szóvivő. Ismertetése szerint a szerződés főbb elemei közé tartozik, hogy a metróépítés beruházója, a beruházás tulajdonosa és üzemeltetője a BKV Rt. lesz. A cég a beruházás során engedélyköteles tevékenységét csak a szükséges engedélyek birtokában kezdi meg.
A teljes finanszírozás a Magyar Államkincstáron keresztül bonyolódik le, a felek pedig minden kifizetést a finanszírozási aránynak megfelelő hozzájárulással teljesítenek. "A főváros hitelt vesz fel az Európai Beruházási Banktól, melyre az állam garanciát vállal" - mondta a szóvivő. Közlése szerint a beruházást a BKV elkülönülten tartja nyilván, és azt évente független könyvvizsgálóval vizsgáltatja meg.
Gál J. Zoltán emlékeztetett, a kormány 2003-ban döntött a 4-es metró első szakasza megépítésének állami támogatásáról. A beruházás tervezett költsége 195 milliárd forint, melyből az állam 154 milliárd forintot vállal magára.