Két év múlva átalakul a Rác fürdő és környéke

Vágólapra másolva!
Már csak a közgyűlés jövő heti jóváhagyására várnak a kivitelezők, és megkezdődik a Rác fürdő és környékének összesen 4 milliárd forintnál is többe kerülő átalakítása. A Ráckert idén már nem nyit ki, de az átalakítást végző cég azt ígéri, hogy a környék megújulása után is megőrzik a kerthelyiség eddigi hangulatát.
Vágólapra másolva!

Két év alatt teljesen átalakul a Rác fürdő környéke, ha jövő héten a közgyűlés jóváhagyja a nagyszabású terveket. A fürdőt felújítanák és kibővítenék, építenének egy mélygarázst és egy szállodát, valamint addigra elkészülne az új sikló is, mely a Citadella és a fürdő között járna. A projektet tegnap támogatta a főváros szakbizottsága, a munkálatok megindításához már csak a közgyűlés jövő heti jóváhagyása szükséges.

Fotó: Fábián Évi
Fotó: Fábián Évi

A műemléki jellegű fürdőrekonstrukciót és a szállodaépítést már 2002-ben engedélyezte a közgyűlés, építési engedély is van rá, de a beruházó Rác Nosztalgia Kft. szerint a munkálatok olyan sok ponton kapcsolódnak egymáshoz, hogy nem lett volna érdemes külön nekilátni a fürdő felújításához és a szálloda megépítéséhez, majd később folytatni a siklóval. "Startra készen állunk, a közgyűlés jogerős határozatára várunk" - mondta az [origo]-nak Bornemissza Miklós, a Rác Nosztalgia Kft. ügyvezető igazgatója.

Az elképzelések szerint a fürdő területe duplára nőne és csatlakozna hozzá egy új, hatvanszobás, négycsillagos szálloda. Rác-pince néven borozót is kialakítanának, ahol hagymás zsíros kenyér mellett lehetne kóstolgatni a borokat. Felette a Tabáni Ráckert kisvendéglőben sem ráklevessel, hanem hagyományos, magyaros ételekkel várnánk a vendégeket - mondta a beruházó cég vezetője, aki szerint a két év múlva újra megnyitó Ráckert hangulata sem változik majd meg.

Budapest második siklójának alsó állomása a Gellért-hegy tövében lenne, ezt a fürdőtől a Hegyalja út alatt átvezető folyosón lehetne megközelíteni. A szerelvények egy szakaszon a föld alatt haladnának, és a pálya harmadánál bukkannának a felszínre. A száz-százhúsz utast szállító sikló éjjel-nappal működne.

A beruházás összköltsége 4,5-4,7 milliárd forint lesz, ebből 750 millió forint az állami támogatás, 650 millió forintot pedig a beruházó fektet be. A többi pénz banki hitelekből jön össze.