Egyből a Bosnyák térig épülhet meg a 4-es metró

Vágólapra másolva!
Kormánysegítséggel hosszabb vonalon készülhet el a 4-es metró első üteme mint azt eredetileg tervezték. A földalatti pesti végállomása így a Keleti Pályaudvar helyett a Bosnyák tér lehet. A százmilliárdos pluszkiadással járó beruházáshoz nyújtandó segítségről kedden tesz bejelentést a kormányfő - írja a Népszabadság.
Vágólapra másolva!

Segítséget nyújt a kormány a fővárosnak, hogy a 4-es metrót az eddigi tervekhez képest négy megállóval hosszabban - Bosnyák téri végállomással - épüljön meg már az első ütemben - írja a Népszabadság. A lap szerint ezt kedden jelenti be Medgyessy Péter a parlamentben. A miniszterelnök délelőtt fogadja Demszky Gábor főpolgármestert.

A 4-es metró első szakasza a Kelenföldi és a Keleti pályaudvar között épül meg, körülbelül 200 milliárd forintból. A 7,2 kilométer hosszú vonalnak tíz megállója volna. Az alagút meghosszabbítása a Bosnyák térig újabb százmilliárd forintba kerülne.

Demszky előtt egy nappal a fővárosi MSZP képviselői folytattak eszmecserét a kormányfővel, ahol szóba került a metró is. Gy. Németh Erzsébet, a városházi szocialisták frakcióvezetője a megbeszélés után közölte: "a kormányzat meg fogja azt vizsgálni, van-e lehetőség arra, hogy a további négy állomásról is tárgyaljunk".

Azonban hiába támogatja a kormány a hosszabb metróvonal megépítését, ez nem jelenti azt, hogy határidőre el is készül az. A beruházásra kiadott környezetvédelmi engedélyről ugyanis bíróság dönt, mivel egy VII. kerületi civil szervezet jogorvoslattal élt az engedéllyel szemben, azt állítva, hogy az építkezés veszélyezteti a metró feletti épületállományt. Az elhúzódó jogi procedúra miatt kétséges, hogy kiírhatóak-e június végéig az első, előminősítéses metrótenderek.

Gulyás László, a DBR Metró Projekt Igazgatóság vezetője többször is kijelentette: csak akkor tarható a 2008-ra tervezett befejezési határidő, ha nyárig ki tudják írni a pályázatokat - írja a Népszabadság.