Ha a Siemens-konzorciummal eredménytelen lesz a tárgyalás a Nagykörútra rendelt villamosokról, akkor nem kizárt, hogy a tenderen vesztesnek nyilvánított két céggel kezd egyezkedni a főváros. A negyvenmilliárdos szerződés újratárgyalása azért kezdődött meg bő egy hónapja, mert a villamosoknál konstrukciós hibákat észleltek.

A BKV vezérigazgatója április végén még azt nyilatkozta: napokon belül eldől, hogy módosítják vagy felmondják a Siemens-konzorciummal a nagykörúti villamosokra kötött szerződést. Ehhez képest több mint egy hónappal Aba Botond nyilatkozata óta sem tudni, hogy mi lesz a negyvenmilliárd forintos szerződés sorsa.

A Magyar Hírlap csütörtöki számában megjelent cikk szerint annyit történt, hogy a BKV a Siemensszel folytatott egyeztetések mellett felvette a kapcsolatot a tender második és harmadik helyezettjével is.

A BKV sajtóosztályán megkeresésünkre azt közölték, amíg folynak a tárgyalások, addig semmilyen tájékoztatást nem kívánnak adni az ügyben. Egy név nélkül nyilatkozó önkormányzati forrás az [origo]-nak azt mondta, ha a Siemensszel nem sikerül megegyezni, akkor nem zárható ki, hogy a tenderen részt vevő másik két céggel kezdenek tárgyalni. Forrásunk tudomása szerint ugyanakkor ez még nem következett be.

Az ügy hátterében az áll, hogy a Siemens-konzorciumtól megrendelt Combino típusú villamosszerelvényeknél közben konstrukciós hibákat észleltek, amelyek miatt a járművek akár balesetveszélyessé is válhatnak. Emiatt kezdődött meg a 2003-ban kötött szerződés újratárgyalása.

Az eredeti megállapodás szerint a Nagykörútra szánt negyven új, egyenként 54 méter hosszú villamost 2006 végéig szállítanák le, a prototípus pedig még az idén, az első két szerelvény jövő év elején érkezne meg. A szerződésben szereplő határidőket ugyanakkor a közben felmerült problémák miatt most már biztosan nem lehet tartani.