Legtöbbet a Fidesz költ a kampányra

A pártoktól kapott tájékoztatás szerint az európai parlamenti kampányban a Fidesz költi a legtöbbet, ám a szocialista büdzsé felső határa sem sokkal marad el a legnagyobb ellenzéki párt által megnevezett összegtől. A Magyar Demokrata Fórum nem árulta el, mennyit költ az európai parlamenti választás előtt pártja.

Forrás: MTI/Soós Lajos
Medgyessy Péter az MSZP kampánynyitóján.

A Fidesz 310 millió forintot költ az európai parlamenti választási kampányra - mondta Gyürk András képviselő, a párt kampányfőnöke. A kampányköltség-keretről a Fidesz Országos Választmánya döntött - tette hozzá. Az MSZP kampánya mintegy 250-300 millió forintba kerül - mondta Tóbiás József szocialista pártigazgató. A kampányban mintegy 10 ezer aktivista segíti a szocialistákat. Az SZDSZ összességében mintegy 250 millió forintot költ a kampányra - mondta Horn Gábor, a szabad demokraták kampányfőnöke. Ez jóval kevesebb, mint az országgyűlési választások előtt elköltött több mint 380 millió forint, ám a feladat is más: most nem 178 képviselő-jelöltet kell ismertté tenni, hanem egy programot, egy értékrendet kell elfogadtatni - tette hozzá a politikus.

A Magyar Demokrata Fórum kampányfőnöke nem árulta el, hogy mennyit költ az európai parlamenti választás előtt pártja, csak annyit mondott: az országgyűlési pártok közül az MDF költségvetése a legalacsonyabb. A konkrét összeg megnevezésétől azért tartózkodom, mert a kampány szempontjából nagyon kis összegről van szó, de a gondokkal küzdő emberek számára túl soknak tűnne - mondta Gémesi György. A kampányfőnök az MDF költségeit a legszerényebbnek és a legvisszafogottabbnak nevezte.

Fotó: Fábián Évi
Scmitt Pál a szegedi Fidesz-gyűlésen.

A Magyar Nemzeti Szövetség 6 millió forintot fordít választási kampányára - mondta a szervezet elnöke. Balogh Gyula közölte, hogy ebből 300 ezer szórólapot nyomtatnak, valamint 150 ezer kisebb méretű plakátot ragasztanak ki. Thürmer Gyula, a Munkáspárt elnöke azt mondta, hogy a szervezet kampányköltsége mintegy 5 millió forintot tesz ki, ebből csaknem 100 ezer közepes méretű plakátot helyeznek ki, és egymillió szórólapot nyomtatnak, amelyet a párt aktivistái terjesztenek.

A MIÉP rádió- és televíziós reklámokat is készített, ezzel együtt mintegy 12 millió forintot fordít az európai parlamenti jelöltek népszerűsítésére - mondta a párt kampányfőnöke. Papolczi Gizella hozzátette: kihasználják a rádió által ingyenesen biztosított háromszor négyperces reklámidőt, valamint a köztévében rendelkezésükre álló háromszor félperces reklámlehetőséget. Emellett mintegy 200 ezer szórólapot készíttettek.

A Szociáldemokrata Párt anyagi lehetőségei, mivel a szervezet nem részesül állami támogatásban, korlátozottak - mondta Szűrös Mátyás pártelnök, hozzátéve: pontos adatokat csak a választás után tud mondani. A párt 12 óriásplakátot, 30 ezer plakátot, 40 ezer szórólapot és 60 darab, buszmegállókban elhelyezett plakátot készíttetett, mondta a pártelnök.