Föld alá vinnék a Közraktár utcát

Tanulmányterv készült a pesti Duna parton lévő Közraktárak fejlesztéséről. Az elképzelés szerint föld alá vinnék a Közraktár utcát, a raktárépületeket átalakítanák, hogy egy új "funkció- és látványgazdag" városi teret alakítsanak ki. A terület fejlesztésére még a nyáron pályázatot írnak ki - írja a Népszabadság.

Túl jó fejlesztési terület a fővárosi Közraktárak és környékük ahhoz, hogy parlagon heverni hagyják. A területen "funkció- és látványgazdag" városi tér kialakítására volna szükség, amely "az egész város karakteres jellemzőkkel bíró, vízparti zarándokhelyévé" válhat. A városháza megbízásából az Urbanitás Kft. készített el egy tanulmánytervet a terület majdani fejlesztéséről - írja a Népszabadság.

A tanulmány szerint a Közraktár utca forgalmát a föld alá vinnék, a felszínen pedig a Ráday utcához hasonló passzázst építenének, és a 2-es villamos is ott közlekedne. A tervek szerint kétszáz férőhelyes mélygarázs is épülne, a sínek és a park között pedig turistabusz-parkolót létesítenének. A volt közraktárépületek között árkádot, a Duna-parton pedig gyalogossávot alakítanának ki.

A közel negyven éve létesített, a Közgáz és a Boráros tér közötti Nehru partot "attraktív városi térré" alakítanák. A szakemberek szerint a Millenniumi Városközpont szempontjából létkérdés újra életet lehelni a terültbe. Az új városi tér és park a déli irányba terjeszkedő belvárosnak, a Duna-korzónak és a Váci utcának lehetne a folytatása - írja a Népszabadság.

A térség kivételes, hiszen a Margit-sziget mellett ez az egyetlen közpark, amely közvetlenül határos a Dunával, valamint "Európa főutcáján" fekszik, és soka az "éltető" intézmény a közelben, például a Közgáz és a Nagyvásárcsarnok, vagy a születőben lévő Millenniumi Városközpont. Különlegesnek számítanak a lerobbant, hét évtizeden át használt közraktárépületek is, a szakemberek új funkcióval tartanák meg az öreg házakat.

A hasznosításra pályázati úton keresnek befektetőt, amelyet várhatóan még a nyáron kiírja a városháza - írja a Népszabadság.