A BKV-söfőrök szakszervezeti képviselői szerint sokszor a rossz munkakörülmények miatt okoznak balesetet a buszvezetők a fővárosban. Nemes Gábor, a Cinkota Autóbusz Szakszervezet elnöke szerint szükség van a sofőrök szigorú ellenőrzésére, de - mint a Népszabadságnak mondta - nem nehéz hibát találni a buszvezetők munkájában ha már órák óta pihenő nélkül vánszorognak a budapesti forgalmi dugókban.
A lap a múlt héten számolt be arról, hogy a BKV szigorúan ellenőrzi sofőrjeit és a hibázókat prémiummegvonással vagy áthelyezéssel büntetik. A szakszervezetek szerint azonban sértő eljárás, hogy két ellenőr egybehangzó véleménye már bizonyítéknak számít, így a sofőrök nem is nagyon védekezhetnek.
Az érdekvédők szerint a rossz körülmények is hozzájárulnak a buszvezetők által okozott balesetekhez, ennek ellenére átlagosan 170 ezer kilométert balesetmentesen vezetnek a BKV sofőrjei, 2,5 millió kilométerre jut egy sérüléssel járó eset. A sofőrök munkaidejük 85 százalékát ledolgozzák. Egy tapasztalt buszsofőr pótlékok nélkül nettó 80-85 ezer forintot keres havonta, a kezdők pénze azonban közel 20 ezerrel kevesebb. A szakszervezet szerint így nem meglepő, hogy a buszvezetői állás nem vonzza a képzett fiatalokat.