A Budapesti Rendőr-főkapitányság vádemelési javaslattal zárta le a nyomozást, és nyújtotta be az iratokat a Fővárosi Főügyészséghez Ragáts Imre, a Magyar Televízió volt elnöke ellen. A BRFK szerint a tévé elnöke 2003. júliusában úgy kötött 55 milliós filmszerződést egy betéti társasággal, hogy nem kérte az elnökség beleegyezését. Ráadásul a filmek végül nem kerültek adásba, bár 13 milliót már kifizettek a cégnek, amit a televízió nem kapott vissza.

 

A Budapesti Rendőr-főkapitányság vádemelési javaslattal zárta le a nyomozást, és nyújtotta be az iratokat a Fővárosi Főügyészséghez Ragáts Imre, a Magyar Televízió volt elnöke ellen. Péntek József alezredes, a BRFK gazdaságvédelmi osztályvezetője az [origo]-nak elmondta, hogy úgy ítélték meg, hogy megalapozott a hűtlen kezelés gyanúja, és befejezettnek tekintik a nyomozást. Ragáts Imre kétszer is ellenvetéssel élt az eljárás alatt, ezt azonban mindkét esetben elutasították.

Ragáts Imre 2003 júliusában úgy kötött 55 milliós filmszerződést egy betéti társasággal, hogy nem kérte az elnökség beleegyezését. Az exelnök nevelt lánya cégétől a piaci ár többszöröséért vett egy ismeretterjesztő filmsorozatot. A kuratórium döntése szerint azonban 50 millió forint felett a szerződéskötést megelőzően az elnökség előzetes hozzájárulását kellett volna kérni, ami ez esetben elmaradt. A filmekre 13 millió forintot ki is fizettek, bár azok végül nem kerültek adásba.

Később a betéti társaság és a Magyar Televízió közti szerződést felmondták, de úgy, hogy a kifizetett 13 millió forintot nem kellett visszafizetni. A televízió jogi osztálya szerint, ha közös megegyezéssel bontották fel a szerződést, akkor az eredeti állapotot kellett volna visszaállítani, azaz a 13 millió forintot is vissza kellett volna fizetni a televízió kasszájába. A volt tévéelnök ellen ezért tett feljelentést az MTV jogi osztálya hűtlen kezelés alapos gyanúja miatt az V. kerületi rendőrkapitányságon, majd, mivel a hűtlen kezelés értéke meghaladta a kerületi kapitányság hatáskörét, az ügyben a BRFK kezdett el nyomozni. Az MTV az érintett cég ellen még márciusban polgári pert is indított. Ragáts Imre órákkal azt követően, hogy a hír nyilvánosságra került - egészségi okokra hivatkozva - január 1-jei hatállyal lemondott posztjáról. A Magyar Televízió Közalapítvány kuratóriumi elnöksége másnap, azaz december 18-án egyhangú szavazással el is fogadta a lemondását.

A Fővárosi Főügyészségen azt a tájékoztatást adták, hogy hozzájuk egyelőre még nem érkezett meg a Ragáts-ügy anyaga.