Polt utánanéz Gyurcsány cégének

2006.01.30. 17:47

Polt Péter legfőbb ügyészt interpellálta Répássy Róbert fideszes képviselő a miniszterelnököt érintő cég, a Nomentana Kft. ügyében. Polt nem válaszolt az üggyel kapcsolatos kérdésekre, de megígérte, később tájékoztatja álláspontjáról a képviselőt. Az ügyről a Magyar Nemzet számolt be először, a lap azt állította, hogy "a miniszterelnök egy nem létező céggel alapozta meg vagyonát". Répássy pedig azt mondta, fennáll a gyanú, hogy a miniszterelnök több jogsértést követett el. Gyurcsány Ferenc két pert is indít az ügy miatt.

Répássy Róbert (Fidesz) interpellálta Polt Péter legfőbb ügyészt hétfőn a parlamentben, a miniszterelnököt érintő Nomentana-ügyben. Az ügyről a Magyar Nemzet számolt be először, január 18-án. A lap azt közölte, hogy a miniszterelnök érdekeltségébe tartozó Nomentana Bt.1992-ben akart kft.-vé alakulni, a cégbíróság azonban 1993 szeptemberében jogerősen elutasította az erre irányuló kérelmet, és a cég át is vette az erre vonatkozó dokumentumot, ennek ellenére 1993-tól 1995-ig, ezen a néven kft.-ként működött tovább. A kft. akkori ügyvezetője Gyurcsány Ferenc volt. A cég később tulajdont szerzett az Aldo Kft.-ben, amely részt vett állami ingatlanok - például a Szalay utcai volt MeH-ingatlan vagy a balatonőszödi kormányüdülő egyes részei privatizálásában - állította a Magyar Nemzet.

Répássy szerint fennáll a gyanú, hogy a miniszterelnök több jogsértést követett el, és nem számolt el az adóhatóságnak az adókkal. Az üggyel kapcsolatban többek között azt kérdezte meg, hogy Polt indokoltnak tartja-e, hogy vizsgálatot indítson a Nomentana Kft. kapcsán.

Polt válaszában azt közölte: az ügyészség nem indított vizsgálatot, mert újságcikkek alapján nem vizsgálódnak, de az interpelláció alapján később, írásban tájékoztatja álláspontjáról az interpelláló képviselőt. Répássy azt mondta Poltnak, örül, hogy az ügyészség megfelelő súlyú ügyként kezeli a beadványt, ezért elfogadja a választ.

Gyurcsány Ferenc az ügy miatt két pert is indít: személyiségi jogainak megsértéséért a Magyar Nemzet kiadója ellen polgári pert indít, míg rágalmazásért ismeretlen tettes ellen tesz feljelentést. Utóbbinál azért nem konkrét személy ellen tesz feljelentést, mert a cikkeket nem írták alá. Gyurcsány pénteken a Magyar ATV televízió esti műsorában azt mondta, a felvetett "jogi pontatlanság" következtében senkinek sem előnye, sem hátránya nem volt.

A cikk megjelenése után az Altus Rt. is közleményt adott ki, e szerint nem történt jogsértés az ügyben, az a körülmény, hogy az átalakulás bejegyzését a cégbíróság közel egy év múlva - formai hiányosságra hivatkozva - elutasította, a jogszerűen megkötött korábbi ügyletek érvényességét nem teszi érvénytelenné. Megjegyezték: a betéti társaság átalakulásának cégbírósági elutasításáról a Nomentana Kft. nem értesült, csak 1995-ben. Ezért 1996. januárban ismételten átalakulási kérelmet nyújtottak be, amelyet a cégbíróság már elfogadott - olvasható a cég közleményében.

KAPCSOLÓDÓ CIKK