Almával és komoly úrral próbálkozik az MDF

Vágólapra másolva!
Az alma lett az MDF kampányának jelképe, mert a párt szerint jobb ízű, mint a narancs. A konzervatív párt most először alkalmaz kreatív elemeket. Ebben a legnagyobb gyakorlata a szabad demokratáknak van, kampányarcuk idén az ötéves Kovács Pisti. A két nagy párt viszont komolyan kampányol.
Vágólapra másolva!

A korábban megszokott komoly kampány helyett kreatív elemeket vet be az MDF. A konzervatív párt pénteken új honlapot indított, melynek felcíme: Felnőttek vagyunk. A tulipán maradt, de helyette az almát helyezi előtérbe a konzervatív párt. A plakátokon a demokrata fórum által képviselt értékek közül a magántulajdon jelképe egy kosár alma, az alkotmányosságé az országalma, a családé a sok almát termő faág és az almát majszoló kisgyerek, a demokráciáé a mag, a hajtás, a virág és az abból kifejlődő alma, a nemzeti hagyományoké az almatorta, a fenntartható fejlődésé az egy almából sok alma, a keresztény kultúráé az Ádámnak almát nyújtó Éva.

A honlapon közzéteszik a párt Normális Magyarországért című választási programját, a félbevágott almára kattintva pedig a képviselőjelöltekkel ismerkedhet az olvasó. A nyitólapon friss hírek és a piros-narancssárga cumi a "Nem vesszük be" felirattal fogadja az olvasót. Korábban Orbán Viktort és Gyurcsány Ferencet ábrázoló plakátokat tett ki az MDF, a karikatúrán éppen kettészakítják az országot.

A párt országos választmányának elnöke, Katona Kálmán szerint a cumit a jövő héten egy "nagyon jó arcú, komoly úr" üzenete váltja majd fel. Az [origo]-nak azt is elmondta, hogy azért az almát választották, mert az magyar gyümölcs, és jobb ízű is, mint a narancs. Emellett jelképe például a tudásnak, az országnak is. Az MDF eddigi kampányaihoz képest újszerű hangvételre vonatkozó kérdésünkre Katona Kálmán azt válaszolta: megváltozott az MDF, fiatalabb a csapat, mondanivalóban távolodnak a Fidesztől, és most először külső szakértőket is bevontak a kampányba.

A kampánymódszerekben így az MDF kezd hasonlítani a másik parlamenti kis párthoz, az SZDSZ-hez. A liberálisok kampányarca nem politikus, hanem Kovács Pisti. "Ki törődik Kovács Pistivel? Mi igen!" - olvasható a szabad demokrata óriásplakátokon. Az öt év körüli kisfiúnak saját honlapja van, de barátokat toboroz a párt honlapján is: hálózati pajtás, babérfokozatú barát és édes arany haverom kategóriában. Tartott évértékelő beszédet is, amelyben kitért arra, hogy szeretne egy biciklit. A liberálisok hagyományosan úgynevezett kreatív kampányt folytatnak, négy éve például egy csecsemő narancssárga pelenkáját cserélte ki Kuncze Gábor pártelnök, felszólítva a választókat, hogy "tegyük tisztába az ország dolgait".

Nagy Szilvia