Gyurcsány győzelmére többen fogadnak

Vágólapra másolva!
Az MSZP erősödésével párhuzamosan az emberek egyre nagyobb összegekben fogadtak a jelenlegi miniszterelnök győzelmére a Fidesz elnökével szemben - ezt mutatja a Marketing Centrum felmérése. A közvélemény-kutató cég munkatársai több alkalommal is arra kérték az embereket, hogy fogadjanak 0 és 100 forint közötti tétekkel a 2006-os parlamenti választás lehetséges eredményeire.
Vágólapra másolva!

A Marketing Centrum szerint a felrakott tétek követik a közvélemény hangulatváltozásait, és szinkronban az MSZP erősödésével, egyre nagyobb a Gyurcsány Ferenc miniszterelnökségére feltett tétek átlaga. Arra, hogy a választás után Orbán Viktor, illetve Gyurcsány Ferenc lesz a miniszterelnök, az összes megkérdezett 85-90 százaléka szokott virtuális fogadásokat kötni a Marketing Centrum játékán.

Gyurcsány Ferenc győzelmére tavaly nyáron még csak átlagosan 38 forintot tettek fel a válaszadók, március legelején viszont már 51 forintot, ami mostanra 56 forintra emelkedett. Orbán Viktor esetében viszont a tavaly nyári és decemberi 50 forintról, idén márciusra 48, illetve 47 forintra csökkent az átlag, és ennél a mutatónál már a 2 forintnyi változás is számottevő csökkenést jelez - állítja a Marketing Centrum.

A jelenlegi kormányfő győzelemében most a fogadást kötők 16 százaléka teljesen biztos és mind a 100 virtuális forintját feltette erre a lehetőségre. A fogadást kötők 8 százaléka viszont egy fillért sem tett fel erre. Orbán Viktor győzelmére a résztvevők 9 százaléka tette fel mind a 100 forintját, és 13 százalék volt azon fogadók aránya, akik egyáltalán nem tettek tétet erre a lehetőségre. A Marketing Centrum szerint a két választ egyszerre vizsgálva az látszik, hogy a fogadók 46 százaléka Gyurcsány Ferenc győzelmére tett fel nagyobb tétet, és csak 31 százalékuk érzi Orbán Viktor győzelmét a valószínűbbnek. Pedig tavaly decemberben még az ellenzéki vezetőnek adtak nagyobb esélyt a játék résztvevői.

A tétek nagysága leginkább pártállásfüggő. A cég szerint itt inkább az a figyelemre méltó, hogy az MSZP támogatói egyre magabiztosabbak miniszterelnök-jelöltjük sikerét illetően, miközben a Fideszt támogatók magabiztossága jelentősen csökkent. A Marketing Centrum felhívja a figyelmet arra is, hogy a bizonytalanok körében a kampányidőszakban egyáltalán nem változott Orbán Viktor győzelmi esélyének a megítélése, miközben Gyurcsány Ferenc befutásának árfolyama egyre magasabbra került azok körében, akik nem kötelezték még el magukat egyik pártnak sem.