Vonat jár a belváros és Ferihegy között ősztől

Vágólapra másolva!
Elindul a vonat idén ősztől a Nyugati pályaudvar és a Ferihegyi reptér között, így a belvárosból akár negyed óra alatt ki lehet érni a terminálokhoz. Ehhez átmenetileg a meglévő vasútvonalat építik át, a végleges gyorsvasútra még pár évet várni kell. Azt még nem tudják, mennyibe fog kerülni a ferihegyi vonatjegy, de állítólag versenyképes lesz a taxiköltséggel.
Vágólapra másolva!

Az idén ősszel elindul a kötöttpályás közlekedés a Nyugati pályaudvar és a Ferihegyi repülőtér között - jelentette be Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter pénteken a vasúti fejlesztésekről tartott sajtótájékoztatón. Részben európai uniós forrásból, 6,5 milliárd forint felhasználásával átépül ugyanis a vecsési vasúti vonalszakasz.

Az áthelyezett Szemeretelep megállóból fedett átjárón lehet majd elérni az I-es terminált, illetve a vonatról leszállva autóbusszal juthatnak az utasok a II-es terminálhoz. Az országgyűűlési választásokon is induló miniszter ezt a megoldást "nulladik fázis"-nak nevezte a városközpont és a Ferihegyi repülőtér közötti végleges vasúti összekötetés megteremtésében, a komplett gyorsvasút megoldás kialakítása 2-3 év lehet.

A miniszter tájékoztatása szerint a Nyugati pályaudvarról 15 perc alatt lehet majd kijutni a repülőtérre a korszerű vasúti járműveken. A vasúti összeköttetés megteremtésén túl környezetvédelmi, például zajvédő beruházásokat is végrehajtanak. Kóka arról is beszélt, hogy az Európai Unió vasútfejlesztési terveivel összhangban Magyarországon is az áthaladó nemzetközi hálózatok és az elővárosi vonalak fejlesztése kap hangsúlyt.

Heinczinger István, a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy most végzik a kalkulációt a ferihegyi jegyárról. A tervek szerint a jegyár egy kétgyermekes család esetében versenyképes lesz a taxiköltséggel ugyanezen az útvonalon.