Tiltakozik az M0-ás körgyűrű egyik budai szakaszának megépítése, illetve nyomvonala ellen egy békásmegyeri egyesület. Szerintük a tervezett körgyűrű több mint ötvenezer helyi lakos életét keserítené meg. Jó megoldás gyakorlatilag nincs, mert bármerre vezetnék a nyomvonalat, valaki biztos tiltakozna ellene - írja a Népszabadság.

Tiltakozik az M0-ás körgyűrű észak-budai szakaszának megépítése ellen az SOS Békásmegyerért Egyesület, mert szerintük az autópályával járó forgalom és zaj csaknem ötvenezer békásmegyeri lakos életét keserítené meg. Richvalski Tibor, a civil szervezet vezetője azt állítja, hogy jogsértően történt a 10-es és 11-es út közötti szakasz előkészítése, ugyanis a tervek ugyanis hemzsegnek a valótlanságoktól.

A majdani körgyűrű a Békásmegyert körülvevő hegy oldalában haladna, ezért az egyesület szerint a zaj- és a környezetszennyezés éppen a völgyben csapódna le, ahol a lakótelep van, ráadásul nem értenek egyet azzal sem, hogy a körgyűrű megépítése hozzájárulna a belső területek tehermentesítéséhez. Attól is tartanak, hogy az autópálya miatt elértéktelenednek a közelben lévő lakások.

Az egyesület vezetője hangsúlyozta: ők nem ellenzik az M0-ás megépítését, de más, a békásmegyeri lakóteleptől messzebb fekvő nyomvonalat szeretnének. Egyébként Óbuda-Békásmegyer önkormányzata sem ért egyet a körgyűrű nyomvonalával; a III. kerület közigazgatási határán belül semmilyen nyomvonalat sem támogatnak.

Az egyesület most kérdőíveket gyűjt, eddig hatszázan írták alá a beadványt, amely szerint a Nemzeti Autópálya Zrt. ellen kártérítési igénnyel lépnek fel, ha a megépülő autópálya-szakasz miatt az ingatlanaik elértéktelenednek.

A békásmegyeri nyomvonal több mint 15 éve szerepel az országos rendezési tervben, és bár azóta a tervezett útvonal környéke jelentősen beépült, nem minősül belterületnek. "Annak idején egy százméteres sávot jelöltek ki a körgyűrűnek, mi csak ennek mentén tudjuk megépíteni a szakaszt" - mondta Béni Gyöngyi, a Nemzeti Autópálya Zrt. Szóvivője, aki szerint éppen a kerületi igények miatt dolgoztak ki hét különböző - alagutat is tartalmazó - alternatívát erre a szakaszra, amelyek mind tartalmazzák az összes lehetséges zaj- és környezetvédelmi berendezést.

2007 végére készülhet el az M0-ás északi hídja, ami azt jelenti, hogy a környezetvédelmi szervezetek által kezdeményezett jogi eljárás miatt ez egyéves csúszásban van, míg a tiltakozás miatt a körgyűrű keleti szektorában három évig tartott a jogi huzavona.