A tömegközlekedést választja a budapestiek többsége, ha a fővároson belül kell eljutnia valahová - derül ki a Studio Metropolitana hétfőn publikált felméréséből. A legtöbben busszal járnak dolgozni, míg sokan azért ülnek autóba, mert piszkosnak és kényelmetlennek tartják a tömegközlekedési eszközöket. Minden tizedik lakos felváltva jár autóval és tömegközlekedéssel, miközben csak nagyon kevesen bicikliznek vagy gyalogolnak.

A budapestiek közlekedési szokásairól készített felmérést a Studio Metropolitana Urbanisztikai Kutató Központ Kht. a Capital Research Közvélemény- és Piackutató Intézettel együttműködve. A közvélemény-kutatás során arra keresték a választ, a fővárosi lakosok mi alapján választanak közlekedési eszközt, mikor döntenek a tömegközlekedés, illetve az autó mellett.

A kutatás eredménye szerint a budapestiek a városon belüli közlekedésnél inkább a tömegközlekedési eszközöket részesítik előnyben, így akkor is, ha a munkahelyükre igyekeznek. Azok, akik autóval járnak dolgozni, általában azért döntenek így, mert a buszokat, villamosokat lassúnak és kevéssé komfortosnak érzik. Sokan a gyakori átszállásokkal nincsenek kibékülve, vagy a nagyobb csomagok szállítását nem tudják tömegközlekedési eszközökön megoldani. Csak a válaszadók 7 százaléka mondta azt, hogy a tömegközlekedés drágasága miatt ül inkább autóba. Azok pedig, akik hol autóval, hol tömegközlekedéssel járnak dolgozni, általában akkor választják az autót, amikor sietnek, vagy ha több helyre is el kell jutniuk.

A budapestiek többsége a tömegközlekedést választja, amikor dolgozni megy - derül ki a felmérésből. Autóval elsősorban a férfiak és a felsőfokú végzettséggel rendelkezők járnak dolgozni, míg minden tizedik lakos felváltva, néha tömegközlekedéssel, néha autóval jár. Csak a megkérdezettek 7 százaléka jár gyalog a munkahelyére, míg a kerékpárral munkába menők száma elenyésző. Azok, akik a munkába jutáshoz a tömegközlekedést választják, leggyakrabban kék busszal (a válaszadók háromnegyede), vagy villamossal (válaszadók kétharmada) járnak, ezt követi a metró és a földalatti.

A felmérés azokra a budapestiekre is kiterjedt, akiknek a munkahelye a fővárosban van, de szoktak a munkájukhoz kapcsolódóan vidékre utazni. Kiderült, hogy amikor valamilyen munkával kapcsolatos ügyben kell vidékre utazni, akkor a többség jellemzően az autót választja, viszont a nem munkával összefüggő utak esetén alig a válaszadók fele dönt emellett, míg közel harmaduk tömegközlekedéssel - elsősorban vonattal - utazik.