Játék volt a fegyelmi bizottság szerint az a verekedés, amely egy debreceni általános iskolában történt márciusban. Egy mobiltelefonnal készített felvételen az volt látható, amint iskolások ütik és összerugdalják egy társukat, de a szakértő szerint csak "imitált" mozdulatokról volt szó. Az állítólag bántalmazott diák szülei viszont továbbra is kitartanak amellett, hogy valódi verekedésről volt szó.

Március elején országos visszhangot keltett, amikor elkezdett terjedni egy mobiltelefonnal készített videofelvétel, amelyen az látszott, hogy hatodik osztályos általános iskolai diákok brutálisan megverték egyik társukat. A felvétel szerint bántalmazott gyermek szülei a rendőrségen feljelentést tettek az ügyben, mivel szerintük kiderült, hogy gyermeküket rendszeresen érték atrocitások.

Kátai Károly, a Bocskai Általános Iskola igazgatója a szerdai sajtótájékoztatón elmondta: a tantestület tagjaiból alakult, öttagú fegyelmi bizottság - a szülők jelenlétében - meghallgatta a gyermekeket, a videofelvételt pedig igazságügyi műszaki szakértő értékelte. Végül megállapították: "nem történt brutális verés, mindössze játék volt a felvételen rögzített eset". A szakértői vélemény szerint a rúgásokat csak imitálták a diákok, és azok nem érték el az egyébként földön fekvő diákot.

Halász D. János Debrecen oktatásért felelős alpolgármestere a sajtótájékoztatón hozzátette: a hasonló esetek elkerülésére, a város iskoláiban megszigorították az ügyeleti rendszert, ő maga pedig levélben kérte az oktatási ombudsmant az iskolai mobiltelefon használatáról kapcsolatos állásfoglalásra. Az ügyben a rendőrségi vizsgálat még jelenleg is folyik - tette hozzá az alpolgármester.

A megvert diák édesapja azt közölte: továbbra is fenntartják a véleményüket, miszerint a gyermeküket megverték, és nem csupán játékról volt szó. A nyilvánossággal a figyelmet szerették volna felhívni a hasonló esetek megakadályozására. A diákot egyébként az iskolából elvitték, azóta megnyugodott, tanulmányi eredménye jelentősen javult, és várják a rendőrségi vizsgálat végét.