Az SZDSZ-sátorhoz vitték a nyeles műtehenet

Vágólapra másolva!
Megrongálták a Szent István téri Bazilika előtt kiállított tehénszobrot, a nemrég kezdődött fővárosi tehénparádé egyik alkotását. Az ismeretlen tettesek valószínűleg az olvadó jégkrémet formázó, élénk kék tehén elhelyezését kifogásolták, mert a tönkretett tehenet a templom előtti térről a Liberálisok Háza elé vitték. A katolikus egyház korábban már tiltakozott a farát égnek meresztő alkotás ellen.
Vágólapra másolva!

Megrongálták a főváros közterein zajló tehénparádé egyik alkotását, majd a Szent István téri Bazilika előtti eredeti helyéről átvitték a Liberálisok Háza elé. A tehénszobor az Olvadó jégkrém címet viseli, Hajdu András, Magashegyi Balázs, Imre Krisztián közös alkotása. A szétfolyó állat - amelyet sokan csak "nyeles tehénként" emlegetnek - felfelé mereszti hátsóját, amelyből egy jégkrémpálcika áll ki, azzal a felirattal: "ne nyald".

A szervezők állítása szerint az eddig beérkezett közönségvélemények alapján ez az egyik legnépszerűbb tehén, azonban korábban több lap is beszámolt róla, hogy a katolikus egyházat felháborította az alkotás. Farkas Attila érseki tanácsos, akinek a Bazilikában lévő szobájának ablaka pont a műre néz, ízléstelennek és meghökkentőnek nevezte a szobrot.

A szervezők több fenyegető megkeresést kaptak, hogy szállítsák el a tehenet a Szent István térről, majd az éjszaka ismeretlenek maguk gondoskodtak erről. A CowParade kiállítás szervezőinek közleménye szerint a művészek a tehenek megalkotásakor nem tudták, hogy művük a város mely pontján lesz látható. Csikós Gergely, a CowParade főszervezője elmondta: "a műalkotásnak semmilyen vallási vagy politikai üzenete nincs". Mindazonáltal tárgyalásokat kezdeményezett a Bazilika plébánosával, hogy tisztázza a félreértést. A tehén-szobor jelenleg műhelyben van, de a javítások után a tervek szerint visszakerül eredeti helyére.

A tehénparádé során több mint 50 különböző alkotás látható városszerte közel három hónapon keresztül. A szobrok korábban már számos világváros utcáit és tereit ellepték, a kiállítást vendégül látta többek között London, Prága, Firenze, Varsó és Brüsszel is. A budapestihez hasonló eset még soha nem fordult elő, pedig Firenzében, Prágában és Varsóban is templomok előtti területeken helyezték el a teheneket, de eddig minden városban a közönség és az egyház is nyitott volt az alkotásokra.