Forgalomkorlátozást ígér Demszky

Vágólapra másolva!
Bemutatták kedden Demszky Gábor koalíciós főpolgármester-jelölt programját. Ebben azt ígéri, hogy erőteljesen korlátoznák az autóforgalmat a Belvárosban, több utcából teljesen kitiltanák a járműveket. Nagy fejlesztésekről is szó van, így villamosvonalak meghosszabbításáról, de ahogyan négy évvel ezelőtti programjában, most is felvette Demszky az ötös metrót is. Emellett a közterületi hajléktalanság felszámolását és parkosítást is ígér a program.
Vágólapra másolva!

Kedden Demszky Gábor (SZDSZ) főpolgármester-jelölt és Molnár Gyula budapesti MSZP-elnök bemutatta a két párt által kidolgozott főpolgármester-jelölti választási programot. A Budapest a mi városunk címet viselő dokumentumból kiderül, hogy a két párt szerint már nem az autósoké a jövő a fővárosban. A program ugyanis a gyalogos, közösségi és kerékpáros közlekedés fejlesztését is előbbre sorolta, mint az autósokat.

Ennek egyik bizonyítéka, hogy amint az M0-s autóút eléri az M3-ast, erőteljesen korlátoznák az átmenő forgalmat a Belvárosban: lezárnák az autósok elől a Petőfi Sándor és a Kecskeméti utcát, a Károly körúton pedig korlátoznák a forgalmat. Ezzel párhuzamosan viszont újabb P+R parkolók építését is tervezik. Ilyen parkoló lenne a Mexikói úton, az Örs vezér téren, az Etele téren, a Műegyetem rakparton többek között. Változna a parkolási rend is: az lenne a cél, hogy a Belvárosban az ott lakók ne az utcán hagyják autóikat, hanem mélygarázsokban parkoljanak, az utcát pedig a nem a környéken élők használhatnák nagyobb számban.

Az ígéretek szerint emellett a külső kerületekben bővítenék a kerékpárutak hosszát, a Belvárosban pedig úgy jelölnének ki új bicikliutakat, hogy azok ne a gyalogosok elől vegyenek el helyet. Azt is célul tűzték ki, hogy ahol csak lehet, aluljárók helyett, a felszínen közlekedhessenek a gyalogosok. A program szerint változna a BKV tarifarendszere is: az utazás hosszával arányosan fizetnénk a tömegközlekedésért.

A budapesti tömegközlekedési fejlesztéseket összehangolnák az agglomerációs fejlesztésekkel, hogy egy közös rendszert alkosson az elővárosokéval. Így a MÁV-val, a Volán társaságokkal és a környező kisebb településekkel is összehangolnák a beruházásokat. Folytatódnak az ígéretek szerint az eddig elkezdett nagy fejlesztések: a metróépítés és felújítás, a villamosok cseréje. Emellett több villamosvonalat meghosszabbítanának: átvezetnék az 1-es villamost Budára, hosszabb úton járna a 3-as villamos és a 17-es és 41-es vonalak összekötésével létrejönne egy budai rakparti villamosjárat is. Tervezik a programban, hogy visszaállítanák a villamosközlekedést a Bajcsy-Zsilinszky úton. Demszky a programban újra ígéretet tett arra, hogy előkészítik az ötös metrót (erről a tervről Demszky már a négy évvel ezelőtti kampányban is beszélt.)

Demszky szerint az infrastrukturális fejlesztések mellett fontos szerepet kap a következő négy évben - ha ő marad a főpolgármester - a városrehabilitáció, ezen belül kiemelte a panelprogram folytatását. Ígérete szerint fontos cél még a parkok felújítása és a zöldfelület növelése. A programban olvasható az is, hogy felszámolják a közterületi hajléktalanságot. Ehhez jogszabály-módosítást is terveznek, hogy a közterületek használatának kisajátítását tiltsák.