Megválasztották a BKV új vezetőjét

Vágólapra másolva!
A fővárosi közgyűlés szerdai ülésén leváltották Aba Botondot a BKV éléről. Utódja Antal Attila lett, aki mostanáig a Nógrád Volánt irányította. Mindegyik párt támogatta az új vezető kinevezését, elsősorban a Nógrád Volánnál elért sikerei miatt.
Vágólapra másolva!

Antal Attila lesz január 1-jétől a BKV új vezérigazgatója, a fővárosi közgyűlés szerdai döntése szerint. A zárt ülésen 56-an támogatták Antal kinevezését, az ellenzék nagy része is bizalmat szavazott neki.

Antal Attila megválasztása után azt mondta, az utasok véleményét is meg akarja tudni arról, milyen változásokat szeretnének a BKV-nál, így csütörtöktől a Budapest portálon keresztül írhatnak erről. Feladatai közül azt emelte ki, hogy az agglomerációs közlekedést szeretné átalakítani, ehhez a Volánnal és a MÁV-val egyeztet majd a párhuzamos járatok felszámolásáról.

Demszky Gábor főpolgármester a szavazás után bejelentette: 2011-ig választották meg Antal Attilát. Mint mondta, feladata, hogy egy új BKV-t hozzon létre, amely állja a versenyt, kényelmes, gyors, és az autósokat is át tudja csábítani a tömegközlekedési járatokra.

A főpolgármester megjegyezte, hogy azt várják el az új vezetőtől, hogy 100 napon belül készítsen javaslatot a tarifarendszer átalakításáról, és a szakszervezetekkel állapodjon meg a bérekről. Demszky is kiemelte az agglomerációs közlekedés átalakítását. Emellett a pontos utastájékoztatást, az igazságos tarifarendszert, a hatékony, de kulturált jegyellenőrzést és a kommunikáció átalakítását adta feladatul Antalnak.

Demszky az [origo] kérdésére elmondta azt is, azért kellett leváltani Abát, mert nem tudta kezelni a konfliktusokat - utalt a leszakadt villamosvezetékekre -, emiatt személyes viszonyuk is megromlott. Antalt pedig azért támogatta, mert sikeres volt a Nógrád Volánnál, de emellett kiemelte azt is, hogy a Kereskedelmi és Iparkamara közlekedési osztályának a vezetője, így szerinte a szakma is elfogadja őt. Megjegyezte: Aba Botond továbbra is marad a BKV-nál, így nem kell végkielégítést fizetnie a fővárosnak. Hogy mi lesz a feladata, Antal Attila dönti el januárban.

Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes azt mondta: egyeztetett a szakmával, mielőtt Antalt jelölte volna. Kiemelte, hogy az eddig általa irányított céget sikeresen vezette. Kérdésünkre, hogy korábban ugyanakkor az Est Taxi éppen Antal irányítása alatt ment csődbe, azt mondta: tudomása szerint a tulajdonos kivonta tőkéjét a vállalkozásból, nem Antal hibája miatt ment tönkre a cég.

Tarlós István, a Fidesz frakcióvezetője is alkalmas jelöltnek tartja Antalt, közvetlen szakmai előélete alapján - utalt ő is a Nógrád Volánra. Megjegyezte, hogy azért is szavaz mellette, mert nem akarja akadályozni a BKV korábban is tervezett átszervezését.

Somlyódy Csaba (MSZP), a fővárosi gazdasági bizottság elnöke az [origo]-nak azt emelte ki Antal Attila feladatai közül, hogy szüntesse meg a párhuzamosságokat a fővárosi közlekedésben, így például ne járjon ugyanazon az útvonalon busz és HÉV, vagy ne közlekedjen ugyanazon az útvonalon Volán- és BKV-busz is. Emellett szerinte a közlekedési vállalat átszervezése is rá vár: jelenleg nagyon sok az azonos szinten lévő vezető, ugyanakkor nem egyértelműek a felelősségi körök.

A szocialista politikus szerint azért kell új ember a BKV élére, mert például a cég átszervezéséhez szerencsésebb, ha kívülről érkezik valaki, nincs személyes elkötelezettsége senki iránt. Megjegyezte: Aba leváltása mellett szólt az is, hogy az utóbbi idők konfliktusaiban felőrlődött, ezért szerencsésebb, ha például az elektronikus jegyrendszer bevezetését is más vezényli le. Antal mellett pedig az szól szerinte is, hogy a Nógrád Volánt veszteségesből nyereséges vállalattá tette.

Aba Botond nem akart nyilatkozni, csak annyit mondott, még nem tudja, mi lesz vele, de egyelőre szerződése a BKV-hoz köti.

Komáromi Gergely