Összekacsintós ivászat miatt több a baleset

Vágólapra másolva!
Jelentősen megnőtt tavaly az ittasan okozott közúti balesetek száma, hiába tartott a rendőrség rendszeresen fokozott ellenőrzéseket, indított figyelemfelhívó kampányokat. Az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési osztályvezetője az akciók eredménytelenségét a társadalom "összekacsintós" hozzáállásával magyarázza, amely szerint egy pohárka nem számít.
Vágólapra másolva!

Riasztóan növekszik az ittas állapotban okozott balesetek száma - kommentálta az [origo]-nak Dutka Antal, az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési osztályvezetője a rendőrség által közölt statisztikát. Eszerint 2006-ban 6,78 százalékkal több baleset történt alkoholfogyasztás miatt, mint az előző évben, a szám 2583-ról 2771-re ugrott. Tavaly az összes baleset 13,21 százalékát lehetett az italozás számlájára írni.

A balesetek száma annak ellenére nőtt, hogy a rendőrség kampányokkal, fokozott ellenőrzéssel, szondáztatással igyekszik elejét venni annak, hogy az emberek ittasan üljenek autóba. "Még több propagandát és újabb módszereket vetünk majd be a kampányokban" - vonta le Dutka Antal a tanulságot a romló statisztikákból. "Akikre pedig nem hat, azoknál marad a kiszűrés" - tette hozzá.

A balesetmegelőzési szakértő szerint a korábbi akciók eredménytelenségét a társadalmi hozzáállás okozta. "Van egy kis összekacsintás, hogy egy pohár nem számít. Jellemző a vállvonogatás, a szemhunyás, ez persze rögtön megfordul, ha bekövetkezik a baleset" - magyarázta.

Ebbe az irányba próbál hatni a legújabb figyelemfelkeltő kampány, a "Válaszd az életet! Anyák az ittas vezetés ellen". A kampány szembemegy a húsvéti vendégjárással egybekötött iszogatással, amely az olyan alkoholt követelő locsolóversekben is tetten érhető, mint: "Én verset nem tudok / azt mondjanak a kicsik / és csak azért jöttem / hogy igyak egy kicsit." A kampány az anyákat, a húsvéti locsolkodókat váró asszonyokat célozza meg arra kérve őket, hogy ne kínálják alkohollal autóval érkező vendégeiket.

Janecskó Kata