Próbaterhelési tesztet végeznek a Szabadság hídon a hétvégén, ezért szombat és vasárnap este elterelik a forgalmat az átkelőről. A hidat augusztus 21-től zárják le hosszú távra a négyes metró építése és a felújítás miatt. A főváros közlekedési tanácsnoka szerint számítani lehet arra, hogy a munkálatokra az eredetileg tervezett 15 hónapnál is hosszabb idő kell.

"Augusztus 21-én ezt a hidat mindenképpen lezárjuk" - jelentette ki a Szabadság hídnál tartott sajtótájékoztatóján Dancs Gábor, a Főpolgármesteri Hivatal közlekedési tanácsnoka. A hidat a 4-es metró Fővám téri állomásának építése miatt kell lezárni, ezt az időszakot használják ki azonban a felújításokra is. A hivatal sajtóközleménye szerint a munkálatok 15 hónapig tartanak, ugyanakkor Dancs megjegyezte: "valószínűnek látszik" már most, hogy a híd hosszabb ideig lesz lezárva.

Augusztus 21-től sem autók, sem villamosok nem járnak majd a Szabadság hídon, de a gyalogosok átsétálhatnak a víz fölött, az északi és a déli járda közül az egyik mindig szabad lesz. Nyár végén, a teljes lezárás előtt is számítani kell korlátozásokra, de ezek Dancs szerint a forgalmat csak "csekély mértékben" fogják zavarni. E hét végén, április 28-án és 29-én próbaterhelési vizsgálatot tartanak a hídon. A teszt során nehéz járműveket állítanak a hídra, és azt mérik, hogyan reagál a szerkezet a terhelésre. Ugyanezt mozgó járművekkel is megismétlik. Emiatt szombat este teljesen lezárják a hidat. A 49-es villamos nyolc órától nem közlekedik, pótlására sűrűbben jár majd a budai oldalon a 19-es. A 18-47-es villamospótló buszt elterelik az Erzsébet hídra. A hidat vasárnap éjféltől is lezárják.

Május 2-ától lezárják a déli gyalogosjárdát, mert elkezdődnek a korrózióvédelmi munkálatok. A felújításnak ez a szakasza nem érinti jelentősen az autósokat, az állványzat csak 20 centimétert vesz el a sávjukból. Augusztustól, a közel másfél éves lezárás alatt megerősítik az acélszerkezetet, a vasbeton pályákat, kijavítják a pilléreket és hídfőket. Átépítik az útpályát, a vágányzóna alatti vasbetonpályát és a gyalogjárdát, rekonstruálják a műemlékeket, új díszkivilágítást építenek ki. Lecserélik a híd alatt húzódó négy vízvezetéket és a kábeleket is. Mindez 5 milliárd 187,6 millió forintba kerül. Az augusztusi lezárás előtt a főváros hídünnepet is tart, ahol a korábbi évekhez hasonlóan kulturális programokra engedik át a hidat.

A Fővárosi Önkormányzat a sajtóközlemény szerint 2008-ban tervezi elkezdeni a Margit híd felújítását, amellyel meg kell várni az M0-s északi híd átadását, hogy legyen hova elterelni a forgalmat. "Ember tervez, Isten végez" - mondta erről Dancs Gábor, hozzátéve, hogy erre a munkára talán csak a következő ciklusban kerülhet sor. A közlekedési tanácsnok arról is beszélt: a főváros távlati célja, hogy egy hidat később teljesen átengedjen a gyalogosoknak, bár arról még nem döntöttek, melyik átkelő legyen az.