Újabb forgalmas utakat zárnak le Budapesten

Vágólapra másolva!
Fél évre lezárják hétfőtől a pesti alsó rakpart Közraktár utca és Belgrád rakpart közötti szakaszát a 4-es metró építése miatt. Júniustól várhatóan a felső rakpartot és a 2-es villamost sem használhatják az utasok. A Kálvin teret áprilisban már lezárták, a Szabadság hidat pedig augusztus végén fogják.
Vágólapra másolva!

Hétfőtől 40-46 méter mély - úgynevezett - résfalak kialakításával folytatódik a 4-es metró Fővám téri állomásépítése. Az építkezés miatt szükség van az alsó rakpart lezárására a Közraktár utca és a Belgrád rakpart közötti szakaszon - olvasható a BKV közleményében.

A rakpart lezárásával egy időben ideiglenesen szüneteltetik a 83-as trolijáratot, mert a felső rakpartra épülő munkagépek miatt a felsővezetékeket le kell szerelni. A 83-as troli útvonalán május 14-étől két új járat indul: a 89-es jelzésű trolibuszon az Orczy tér és Kálvin tér között közlekedhetnek az utasok, míg a 83-as jelzésű pótlóbusz a 83-as troli nyomvonalán halad. Módosul munkanapokon a 9-es busz menetrendje is.

Csütörtöktől a Baross térnél is torlódások várhatóak. A 4-es metró Keleti pályaudvari állomásának építése május 10-én kezdődik közműkiváltási munkálatokkal. Az új metró első szakaszának ideiglenes végállomása a Keleti pályaudvaron lesz, itt találkozik majd a 2-es és a 4-es vonal. Az építkezés első szakaszában áthelyezik azokat a csatorna-, víz-, gáz- és elektromos vezetékeket, amelyek útban lennének az állomásépítés során.

A VII. kerületben, a Thököly út érintésével a Garay utcában a Hernád utca és a Rottenbiller utca közötti szakaszon egy jelentős vízvezeték kiváltására is szükség van. Ez a munka előre láthatóan június 20-ig tart. Az érintett területeken részben szünetel az autósforgalom, illetve megszűnik a parkolás lehetősége. Május 20-tól két hónapon keresztül, július 20-ig egy földfelszín alatti optikai kábel kiváltására kerül sor a Baross tér körül.

A BKV szerint várhatóan június végén szükség lesz a felső rakpart és a 2-es villamos vonalának lezárására is. A lezárt szakaszon a villamost pótlóbuszok helyettesítik majd. A Fővám téri metróállomás építése a tervek szerint 2009 közepéig tart.

Részben a metróépítés, részben felújítás miatt augusztus 21-től sem autók, sem villamosok nem járhatnak majd a Szabadság hídon sem. A gyalogosok ugyanakkor átsétálhatnak a víz fölött, az északi és a déli járda közül az egyik mindig szabad lesz. Nyár végén, a teljes lezárás előtt is számítani kell majd korlátozásokra a hídon.

Már most is nehezíti a főváros közlekedését, hogy április 5-től járművel a Baross utca felől érkező autók csak egyenesen a Kecskeméti utca felé hajthatnak tovább a Kálvin téren, illetve jobbra kanyarodva, a Múzeum körút felé tudnak menni. Aki pedig az Astoria felől érkezik, az nem mehet egyenesen tovább a Szabadság híd felé, csak balra és jobbra tud kanyarodni a Kálvin tér előtt.

A tervek szerint 2010-ig tartó metróépítés okozta közlekedési kellemtelenségek mellé csatlakozik be jövőre a Margit híd felújítása is. Ez jelenleg a város egyik legforgalmasabb hídja.