Nem gondolja, hogy ha jobbak lennének az utazási körülmények, több utas venne jegyet? [MaX^PayNe_!]
- Tisztában vagyok vele, hogy ez összetett folyamat, minden nap azon dolgozunk, hogy a közösségi közlekedést - a BKV szolgáltatását - vonzóbbá tegyük mindenki számára. Meggyőződésem, hogy a BKV szolgáltatása sokkal jobb, mint ahogy néhány megnyilatkozásból ez látszik.

Én például nem egyszer jegy nélkül utazom, mert a jegyautomata nem fogadja el a papírpénzeket. Erről is én tehetek? [figoking]
- Ez természetesen nem az ön hibája, de sajnos a jegyárusító automaták sokszor vandalizmus áldozatává válnak és működésképtelenek.

Volt jegyem, de nem fogadta el az ellenőr, azt mondta, hogy a stílusom miatt büntet. [odinka]
- Írja meg a konkrét körülményeket. Ez esetben ki tudom vizsgálni az esetet.

Mennyit keres egy ellenőr? [Totálsügérlány]
- Közel 100 ezer forintot havonta.

Mikor lesz felvétel a HÉV-hez???????? [<srác18>]
- Folyamatos a felvétel.

Ön szerint nagyon ellenségesek az emberek a BKV-vel szemben? [uzssob]
- Egyáltalán nem.

Az igazságtalan és drága jegyrendszert kéne kicserélni! Miért fizessek egy megállóért annyit, mint tízért? Most voltam Milánóban, ahol 1 euró egy jegy. [rugósbicska]
- A tarifarendszer átalakítása a programom része, melynek alapja a szolgáltatás igénybevételi arányához igazított viteldíj kialakítása. Ennek végrehajtását szeretnénk összekötni az e-ticketting rendszer bevezetésével.

Miért állnak le a Combinók? [spiller]
- Tudomásom szerint a Combinók rendben működnek. Ma a Nagykörúton már csak Combinók közlekednek.

Hogyan gondolták azt, hogy 2006-ban érdemes légkondicionáló nélküli villamosokat (a Combinókat) megvenni? [DepecheMode]
- A 2006-ban beszerzett villamosok rendelkeznek légcserélő berendezéssel. Az első éves tapasztalatok azt mutatják, hogy szükséges a kapacitások fokozása. Ennek érdekében a gyártó szakemberével közösen három megoldást próbálunk ki, majd ezek értékelése után, utasaink véleménye alapján döntünk a végső műszaki megoldásról.

Hogyan sikerül, ha sikerül, távol tartani a graffitiseket a járművektől (Combino)? [DepecheMode]
- A graffitisek évente kb. 1 milliárd forint kárt okoznak a BKV-nak. Ez 20 darab légkondicionált autóbusz ára. Folyamatosan küzdünk a vandálok ellen, váltakozó sikerrel.

Miért nem állítják vissza a kalauz rendszert? [_pokerinfo]
- Nem csak ez az egy megoldás létezik a bliccelés visszaszorítására. Mi alapvetően a beléptető rendszerek biztonságos kialakítását látjuk megfelelő fejlesztési iránynak, kiegészítve a szolgáltatás igénybevétel-arányos díjfizetési tarifával.

Azt megértem, sőt beismerem, hogy szükségesek a fejlesztések, megelőzések, de miért minden emelést és miegymást egyszerre "zúdítanak" az emberekre? [sun_light!]
- Ezzel nem értek egyet, mert például a tavalyi ÁFA-emelést sem hárítottuk át az utasainkra.

Nemrég Londonban jártam és ott bevett szokás mozgólépcsőn a jobb oldalra állni. Nálunk ezt miért "felejtették el" tudatosítani az utasokkal? [DepecheMode]
- Mi a saját eszközeinkkel mindent megteszünk, például piktogramok figyelmeztetik erre utasainkat. De köszönöm az észrevételt. Fokozni fogjuk erre vonatkozó tevékenységünket.

Önnek van/volt beleszólása a 4-es metróba? [dunakavicska]
- A 4-es metró beruházója a BKV Zrt. Ennek értelmében a beruházás operatív irányítása tartozik a feladataim közé.

Nem akarta külföldi cég megvenni a BKV-t? Mostanában elég sok mindent eladtak a németeknek. A BKV még nem kapott ajánlatot? [..>goldhand<..]
- Nem tudok arról, hogy külföldi befektető érdeklődne a BKV iránt.

Most, hogy a bliccelők kiszűrésével elvileg a pénzügyi veszteségeket tudták mérsékelni, és profitál a BKV, miért nem mennek lejjebb az árak? [Totálsügérlány]
- Még nagyon az elején járunk a bevételek növelésének. Ha megvalósul minden elképzelésünk és sikerül a cég működését pénzügyileg, gazdaságilag stabilizálni, a lehetőségeket inkább a fejlesztések növelésére szeretnénk fordítani. Ez természetesen a szolgáltatás minőségének emelését jelentheti.

Szerintem a menetrendek ésszerűsítésével is lehetne fokozni a szolgáltatásuk színvonalát, valamint a frusztrált buszsofőrök pszichológiai ellátásával is. [BUCÓKA]
- A menetrendek felülvizsgálata folyamatosan zajlik. Ezt évente fogadja el a fővárosi önkormányzat. Ennek betartása számunkra kötelező. Az utasaink észrevételeit folyamatosan regisztráljuk, melyből 60 ezer érkezik évente.

A BKV modernizálásának köszönhetően a jegyárak is nőni fognak? [limezsozso]
- Nem a jegyárakat szeretnénk növelni, hanem a bevételeinket. Ezért olyan fontos számunkra, hogy aki a szolgáltatást igénybe veszi, az fizesse meg az ellenértékét.

Szerintem a metrós szigorítással csak azt érték el, hogy aki bliccelt, az áttért a felszíni tömegközlekedésre. Ergo, a veszteség nem nagyon csökkenhetett. [emmmzeee]
- Ezért fokozzuk a felszíni ellenőrzést is.

Miért fogódzkodni kell és nem kapaszkodni? :) [DepecheMode]
- A Magyar Tudományos Akadémia véleményét kértük ki ebben a kérdésben és ennek alapján döntöttünk.

Mondjon pár kedves, biztató szót! [Totálsügérlány]
- Hajrá, Totálsügérlány! :)

Köszönöm szépen a kérdéseket! Jó utazást kívánok mindenkinek a BKV-én! Az érvényes jegyeket és bérleteket ne feledjék!