Kiakadtak a csajozós hamburgerreklámon

2007.05.10. 14:52

Sértőnek tartja az egyik gyorsétteremlánc új reklámját a Tudatos Vásárlók Egyesülete. A titokban két nővel is intim helyzetbe kerülő férfit ábrázoló plakáton először egy magánszemély háborodott fel, aki nyílt levélben fogalmazta meg kifogásait a Burger Kingnek. A kritizált hirdetés szlogenje:  "Élj úgy, mint egy férfi, egyél úgy, mint egy férfi!".

Nyílt levélben kérte új reklámjának visszavonását a Burger King gyorsétteremlánctól egy magánszemély, akinek felháborodott levelét közzétette internetes magazinján a Tudatos Vásárlók Egyesülete. A kifogásolt plakáton két nő és egy férfi látható egy padon üldögélve, a felirat "Dupla élvezet". A férfi átöleli az egyik nőt, de a háta mögött, titokban a másik kezét is fogja. A hirdetés szolgenje: "Élj úgy, mint egy férfi, egyél úgy, mint egy férfi!"

A levélíró nőgyűlölőnek és hímsovinisztának nevezi a reklámot. Szerinte a hirdetés azt sugallja, hogy "teljesen rendjénvaló egy férfinak a feleségét, barátnőjét átverni, hülyére venni és megcsalni, mert ez alapvető joga a férfiaknak".

A Tudatos Vásárlók Egyesülete egyetért a reklámot kritizáló levélíróval - mondta el az [origo]-nak Horváth Gergő, a szervezet munkatársa. "Mi is azt gondoljuk, hogy bármilyen szellemes reklámot is szeretnének közzétenni, az lehetőleg ne sértsen senkit, ne közvetítsen társadalmilag káros tartalmat" - fogalmazott Horváth. Szerinte a gyorsétteremlánc hirdetése sokakat sért, és negatív társadalmi magatartásformát, értéket közvetít. A Tudatos Vásárlók Egyesülete tervezi, hogy szintén megkeresik a vállalatot kifogásaikkal.

Megkerestük az ügyben Pap Attilát, a hazai Burger King-láncot üzemeltető Fusion Rt. marketingigazgatóját is, aki néhány nap múlvára ígért választ, mert előbb egyeztetnie kell a vállalat külföldi vezetésével.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK