Villamosokkal készülnek a Szabadság híd lezárására

Vágólapra másolva!
Új villamos vonal beüzemelésével és a Combinók számának növelésével próbálja orvosolni a főváros a Szabadság híd lezárása utáni helyzetet. A hidat augusztus 21-étől 15 hónapra zárják le. A teljes rekonstrukció 5 milliárd forintba kerül.
Vágólapra másolva!

Augusztus 21-én zárják le a forgalom elől a Szabadság hidat, így akkortól sem autók, sem villamosok nem járnak majd a hídon. A közel másfél éves lezárás alatt megerősítik az acélszerkezetet, a vasbeton pályákat, kijavítják a pilléreket és hídfőket. Átépítik az útpályát, a gyalogjárdát, rekonstruálják a műemlékeket, új díszkivilágítást építenek ki. A felújítás körülbelül 5 milliárd forintba kerül.

Mivel a hidat a 4-es metró Fővám téri állomásának építése miatt egyébként is le kell zárni, így ezt az időszakot használják ki a felújításokra. Demszky Gábor főpolgármester ezzel kapcsolatban pénteken jelentette be, hogy a metróépítés nem halad a megfelelő tempóban. A Fővám és a Gellért téri metróállomás az eredeti tervekkel szemben nem készül el szeptember 1-ére, hanem csak 14-15 napos késéssel lesz kész - mondta a főpolgármester.

A Szabadság híd lezárása megváltoztatja majd a dél-budai tömegközlekedést is. A Főpolgármesteri Hivatal közleménye szerint a híd lezárása miatt a kiskörúton ideiglenesen nem közlekednek a 47-es és 49-es villamosok. A 18-as villamos Hűvösvölgy és Savoya park között meghosszabbított útvonalon közlekedik majd. Az 56-os villamos vonala is meghosszabbodik: Hűvösvölgy és Budafok, Városház tér között szállítja az utasokat. A két vonal átveszi a 47-es villamos dél-budai funkcióját.

Új villamosjárat is indul: a 41A villamos a Batthyány tér és Forgalmi utca között jár majd a munkanapokon. Mivel a kiskörúti villamosforgalom megszűnése miatt valószínűleg nőni fog a nagykörúti villamosforgalom, ezért a BKV a 28 Combino helyett 34-et üzemeltet majd augusztus 21-től. A szeptember 3-i iskolakezdés után minden nap 38 szerelvény közlekedik majd a körúton.